حمله تروریست‌ها به زندان حلب با شکست روبه رو شد

حمله تروریست‌ها به زندان حلب با شکست روبه رو شد
شنبه 27 مهر 1392 - 19:06

العالم - چند گروه تروریستی که در اقدامی هماهنگ و با پشتیبانی دیگر گروه های مسلح برای تسخیر زندان حلب و آزادی همقطاران خود به این زندان حمله کرده بودند، با دادن تلفات زیاد، عقب نشینی کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرانجام پس از درگیری های شدید دو روزه ناشی از یورش چند گروهک تروریستی از جمله گروهک های جبهه النصره، احرار الشام، شام الاسلام و لواء التوحید به زندان مرکزی حلب، که 50 فرد انتحاری در آن شرکت داشتند؛ درنتیجه مقاومت محافظان این زندان و تلفات سنگین تروریست ها که منجر به عقب نشینی آنها شد، درگیری ها در اطراف زندان حلب به شدت کاهش یافته است.
خبرگزاری آسیا به نقل از منابع وابسته به گروه های تروریستی در سوریه اعلام کرد: این نخستین بار در تاریخ فعالیت گروه های مسلح سلفی (تروریست ها) است که این تعداد فرد انتحاری در یک عملیات شرکت می کنند.
بر اساس این گزارش، اغلب تروریست هایی که در این عملیات انتحاری شرکت کرده و همگی آنها کشته شده اند از اتباع خارجی و غیرسوری هستند، که در میان آنها ابوعبیده الفلسطینی، ابوقتاده الانصاری، ابوعبیده النجدی، ابواحمد التبوکی و دو عراقی به نام های ابوعبدالله المدنی و ابومصعب شناسایی شده اند.
یک منبع نزدیک به گروهک تروریست النصره اعلام کرد که همه گروه های شرکت کننده در حمله به زندان حلب، از اطراف این زندان عقب نشینی کرده اند و تنها عناصر جبهه النصره، هفت عنصر وابسته به داعش و 3 عنصر از احرار الشام در اطراف زندان حلب باقی مانده اند.

این منبع، شدت بمباران هوایی و حملات توپخانه ای ارتش سوریه را علت این عقب نشینی عنوان کرد و افزود: نبرد زندان حلب بسیار پیچیده و غیرمنتظره بود.
به گفته این منبع، گروه لواء التوحید، دیروز در این عملیات شرکت و امروز عقب نشینی کرد و اینک در سه کیلومتری اطراف زندان حلب مستقر شده است.
از سوی دیگر منابع خبری محلی اعلام کردند که نگهبانان زندان مرکزی حلب توانستند در برابر حمله شدید گروه های تروریستی به این زندان مقاومت کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها