گزارش العالم از جدیدترین تحولات سوریه

گزارش العالم از جدیدترین تحولات سوریه
شنبه 27 مهر 1392 - 19:55

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق تأکید کرد، مهمترین اتفاق امروز در سوریه انفجار در ورودی شهر جرمانا نزدیک شهرک الملیحه در ریف دمشق بود.

"حسین مرتضی" روز شنبه گزارش داد، شهرک الملیحه دارای باغ های متعددی است و یکی از توابع غوطه شرقی می باشد و گروه های مسلح می خواستند با این انفجار تروریستی وارد منطقه " کارخانه های تامیکو " در شهرک الملیحه شوند.

وی افزود: گروه های مسلح از ماه ها پیش برای ورود به این منطقه تلاش می کنند و این بار از طریق حمله ای انتحاری که چند کشته برجای گذاشت ، می خواستند وارد این شهرک شوند، ولی ارتش مانع تحقق هدف آنها شد.

حسین مرتضی خاطرنشان کرد: گروه های مسلح که خود را " گردان های هدایت " می نامند ، به کشته شدن یکی از فرماندهان خود در این درگیری های سنگین اذعان کردند.
حسین مرتضی تأکید کرد: درگیری های ناپیوسته همچنان در الملیحه ادامه دارد و این در حالی است که ارتش عملیات نظامی را در مناطق بسیاری خصوصاً در بخش غربی شهرک المعضمیه اجرا می کند و می توان گفت که شهرک المعضمیه به کنترل کامل ارتش درآمده است . 
وی افزود: خبرها حاکی از تسلیم شدن تعدادی از اعضای گروه های مسلح در منطقه المعضمیه است و درگیری هایی نیز در اطراف برخی مناطق ادامه دارد و ارتش همچنین توانست موضع گروهی مسلح را در منطقه حی جوبر در شرق دمشق هدف قرار بدهد.
مدیر دفتر شبکه العالم اعلام کرد : ارتش همچنین موفق شد 6 شهروند سوری را که گروه های مسلح چند ماه پیش ربوده بودند و در یک ساختمان در منطقه التل استان ریف دمشق نگهداری می کردند ، آزاد کنند. 
حسین مرتضی اظهار داشت: درگیری ها در اطراف زندان مرکزی شهر حلب نیز ادامه دارد و این درگیری ها تعداد زیادی کشته بر جا گذاشته است؛ گروه های مسلح که می خواستند وارد این زندان شوند ، ناکام مانده اند.
حسین مرتضی افزود: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) اعلام کردند با حمایت جبهه النصره کنترل دو منطقه الحلک و بعیفین را پس از درگیری های سنگین با "ارتش آزاد" در دست گرفته اند.
حسین مرتضی اعلام کرد : ارتش سوریه همچنان عناصر مسلح را در شهرک السفیره محاصره کرده است و درگیری ها در اطراف این شهرک هنوز ادامه دارد، و ارتش مواضع گروه های مسلح را در داخل این شهرک هدف قرار می دهد. ارتش سوریه در ادلب نیز تعدادی تونل را تخریب کرد.

Fz-19-14:38   

پربیننده ترین خبرها