سردرگمی مخالفان سوریه درباره شرکت در ژنو 2

سردرگمی مخالفان سوریه درباره شرکت در ژنو 2
يکشنبه 28 مهر 1392 - 13:37

مخالفان سوریه درباره مشارکت در ژنو-2 و شرطهای خود برای حضور در این نشست دچار سردرگمی و اختلاف شده اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نجیب الغضبان" نماینده "ائتلاف ملی" مخالفان در آمریکا با اشاره به اینکه تصمیمی قطعی درباره شرکت در نشست ژنو 2 با هدف پایان دادن به جنگ در سوریه اتخاذ نشده، بدون اشاره به هیچ گونه شرطی برای حضور در این نشست اظهار داشت: ائتلاف تنها در صورت فراهم شدن شرایط، در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.!
الغضبان تصریح کرد: هنوز درباره شرکت در نشست مذکور تصمیم قطعی اتخاذ نکرده ایم. اما به این نتیجه رسیده ایم در صورتی که شروط موفقیت این نشست تحقق یابد، در آن شرکت خواهیم کرد.
وی اذعان کرد: "احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان، بر عدم مشارکت در ژنو 2 اصرار دارد. اما برخی دیگر از اعضای ائتلاف با این تصور که بشار اسد از قدرت کنار نخواهد رفت در نشست مذکور شرکت خواهند کرد.
از سوی دیگر در روزهای اخیر "جورج صبرا" رئیس تشکل مخالف "شورای ملی سوریه" و بزرگترین گروه تشکیل دهنده ائتلاف، در این باره اظهار داشته بود که تشکلش در این نشست شرکت نخواهد کرد. زیرا به زعم وی هیچ دستاوردی برای مردم سوریه به بار نخواهد آورد.
"فایز ساره" مشاور رسانه ای و سیاسی "احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان نیز اظهار داشت: زمان قطعی برگزاری این کنفرانس هنوز به ائتلاف اعلام نشده است.
به نوشته پایگاه شبکه الجزیره به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ساره تصریح کرد: ائتلاف هنوز درباره مشارکت در ژنو-2 به قطعیت نرسیده است و مجمع عمومی ائتلاف هفته آینده در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ائتلاف در پی دستیابی به  تضمین هایی از سوی اعراب و طرف های بین المللی است به طوری که شرکت در آن به نتایج سودمندی بینجامد.
ساره در ادامه گفت: از جمله این نتایج آن است که نظام گامهایی را در راستای اثبات آمادگی برای تعامل با نتایج ژنو2 بردارد که برای نمونه می توان به آزادی زندانیان و پایان دادن به محاصره برخی مناطق اشاره کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب امروز یکشنبه اعلام کرد که اجلاس ژنو 2 درباره سوریه 23 نوامبر (2 آذر) با حضور مسئولان نظام سوریه و مخالفان برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها