بشار اسد: حماس هیچ صداقتی در رفتارش ندارد

بشار اسد: حماس هیچ صداقتی در رفتارش ندارد
سه شنبه 30 مهر 1392 - 07:42

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه بلند خود با مدیر شبکه المیادین با اشاره به رفتار حماس در سوریه تاکید کرد که این جنبش فلسطینی هیچ صداقتی در رفتار و کردار خود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد در پاسخ به سوالی در مورد روابط سوریه و حماس گفت: ما به حماس به عنوان بخشی از محور مقاومت کمک کردیم و اگر همچنان بخواهد به عنوان مقاومت صادق و راستین باقی بماند، همچنان از آن حمایت می کنیم تاکید کرد اما در صورتی که بخواهد روش اخوانی خود را پیگیری کند، هیچ علاقه ای به آن نداریم.

رئیس جمهور سوریه در ادامه با اشاره به تحرکات، سخنان و مواضع تازه اعلام شده برخی از مقامات حماس آن را فرصت طلبانه و ناشی از سقوط محمد مرسی در مصر ارزیابی کرد.

گفتنی است سران حماس در اقدامی خارج از عقل و منطق و تنها بر اساس تصمیمات شخصی خالد مشعل و تفکرات اخوانی خود پس از 15 سال حضور در سوریه و زندگی آرام در این کشور به طرفداری از تروریست های و شورشیان سوریه اقدام کردند و با انقلابی خواندن این تروریست ها، بر اساس شواهد و مدارک بسیار اقدام به سازماندهی و آموزش آنها کردند.

این اقدام حماس در حالی صورت گرفت که آنها انتظار داشتند محور اخوانی شکل گرفته با حضور مصر، ترکیه،تونس و قطر بتواند آنها را از ایران و سوریه و حزب الله بی نیاز کند، اما گذشت زمان ثابت کرد آنچه آنها فکر می کردند همه اشتباه بوده است و این محور مقاومت است که به شکل نهایی پیروز میدان است و از همین رو، امروز سران حماس جایگاهی میان مردم حاضر در محور مقاومت ندارند و بشار اسد نیز از ناسپاسی آنها سخن می گوید.

پربیننده ترین خبرها