استقبال اتحادیه اروپا از برگزاری نشست ژنو 2

استقبال اتحادیه اروپا از برگزاری نشست ژنو 2
سه شنبه 30 مهر 1392 - 22:47

العالم - اتحادیه اروپا از برگزاری نشست ژنو 2 برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه استقبال کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست خود در لوکزامبورگ از طرف های منطقه ای و بین المللیِ شرکت کننده در این نشست خواستند که بیانیه کنفرانس ژنو 1 را مبنای دستورکار خود قرار بدهند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند که برگزاری نشست ژنو 2 براساس بیانیه نشست ژنو 1 می تواند راه را برای برقراری مجدد امنیت و آرامش در سوریه فراهم کند.
 "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند و برای برگزاری نشست ژنو 2 بیش از پیش تلاش می کند و ابراز امیدواری کرد که این نشست ماه آینده (نوامبر) برگزار شود. 
"ایاد محمد صالح" کارشناس امور خاورمیانه شامگاه سه شنبه در این زمینه به خبرنگار شبکه العالم گفت: ایران می تواند نقش مهمی در این نشست ایفا کند چرا که از قدرت بالایی برای حل مشکلات برخوردار است.

وی افزود: جمهوری اسلامی می تواند در برقراری صلح و امنیت منطقه نقش آفرینی کند از این رو عدم مشارکت مقامات ایرانی در نشست ژنو 2 باعث کاهش کارآیی این نشست خواهد شد.
اتحادیه اروپا که از گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری در مقابل دولت مردمی و قانونی سوریه حمایت می کند در تلاش است تا هیأتی از این ائتلاف را برای مشارکت در نشست ژنو 2 با هدف احتمالی "جلوگیری از قدرت یافتن گروه های افراطی تعیین کند، زیرا از گسترش نفوذ گروه های تکفیری مسلح در این کشور نگران است.
اتحادیه اروپا در عین حال اعلام کرده که نشست ژنو 2 بدون مشارکت همه طرف های سوری بی فایده خواهد بود.

10:41       10.22        FA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها