خواندن نماز میت برای دولت تونس به دعوت ائمه مساجد !

خواندن نماز میت برای دولت تونس به دعوت ائمه مساجد !
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 08:31

اتحادیه ائمه مساجد تونس روز سه شنبه اعلام کرد : ائمه تعدادی از مساجد در اعتراض به ناتوانی دولت در جلوگیری از فعالیت جریانهای افراطی و مشارکت در ترویج اندیشه تکفیری؛ این دولت را در حکم میت دانسته اند و خواستار خواندن نماز میت برای آن شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فاضل عاشور" دبیر کل اتحادیه ملی مستقل ائمه مساجد تونس در مصاحبه ای رادیویی گفت: بسیاری از ائمه مساجد دولت را در حکم میت می دانند و مردم را به خواندن نماز میت برای این دولت فراخوانده اند.
عاشور خاطرنشان کرد: وزارت امور دینی تونس خودرأی است و اهمیتی برای مطالبات و حقوق ائمه مساجد قائل نیست .
عاشور اعلام کرد که وضعیت مادی و کاری ائمه مساجد نامناسب است و سلفی های افراطی و طرف های دیگر در امور ائمه مساجد دخالت می کنند  .
عاشور افزود: مساجد به محلی برای تبلیغ تروریسم، تفرقه، کینه توزی و تعصبات حزبی و گروهی تبدیل شده است.
روزنامه الشروق نیز به نقل از عاشور نوشت: تعدادی از ائمه مساجد تصمیم به خواندن نماز میت بر دولت گرفته اند.
به نوشته این روزنامه؛ عاشور وزارت امور دینی تونس را به نادیده گرفتن مطالبات و حقوق ائمه مساجد با انگیزه های سیاسی متهم می کند و می گوید که وزارتخانه مذکور ائمه مساجد را در حالت فقر نگه می دارد تا از آنها در انتخابات آتی سوء استفاده کند.

از سوی دیگر، مصطفی بن جعفر رئیس شورای ملی مؤسسان (پارلمان) پیش بینی کرد که دولت تونس طبق نقشه راه تدوین شده برای خارج کردن این کشور از بحران سیاسی، سه هفته دیگر استعفا دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها