با صدور بیانیه‌ ای:

جنبش تمرد تونس فردا به خیابان ها می آید

جنبش تمرد تونس فردا به خیابان ها می آید
سه شنبه 9 مهر 1392 - 11:29

جنبش تمرد تونس اعلام کرد که فردا فعالیت های اعتراض آمیزی را تحت عنوان "خشم جوانان" برای درخواست جهت سرنگونی جنبش نهضت اسلامی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فعالیت های اعتراض آمیز درحالی برگزار خواهد شد که جنبش النهضه تونس تلاش می کند با کمک گرفتن از خارج از کشور ضمانت هایی را دریافت کند تا رهبرانش پس از کناره گیری از قدرت محاکمه نشوند.
منعم الماجری هماهنگ کننده کل جنبش تمرد تونس به روزنامه العرب گفت: این فعالیت ها فردا از مقابل سالن نمایش در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز شهر تونس به سمت میدان القصبه برگزار خواهد شد که مقر دولت تونس در آنجا قرار دارد.
وی در گفت و گو با یک رادیوی محلی افزود: بسیاری از سازمانهای جوانان از جمله جنبش "خنقتونا" و اتحادیه کل دانشجویان تونس و اتحادیه بیکاران در این فعالیت های اعتراض آمیز شرکت خواهند کرد که هدف از آن سرنگونی دولت و شورای ملی موسسان و همه نهادهای نشات گرفته از آن از جمله نهاد نخست وزیری و ریاست جمهوری است.
جنبش تمرد تونس در ماه ژوئیه گذشته درپی موفقیت جنبش تمرد مصر در سرنگون کردن محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور اعلام موجودیت کرد.
بنیانگذاران جنبش تمرد تونس که اعلام کردند توانسته اند بیش از یک میلیون امضا جمع کنند، خواهان تشکیل دولت نجات ملی و برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم در نزدیکترین زمان ممکن هستند و در این راه از سردرگمی جنبش نهضت اسلامی درسایه فشارهای گسترده علیه آن بهره می برند؛ سردرگمی که راشد الغنوشی رئیس این جنبش آن را بیان داشت.
به نظر می رسد دغدغه های الغنوشی درخصوص "آینده جنبش نهضت اسلامی" بعد از استعفای دولت علی العریض و تشکیل دولتی کاردان و یکدست جدی باشد که این امر درسایه دل بستن مخالفان سکولار به دولت جدیدی است که به ابتکار شکست خورده اسلامگرایان براساس "نقشه راه جدیدی" پایان دهد و ممکن است این نقشه راه باعث گشودن برخی پرونده ها علیه رهبران جنبش النهضه اسلامی نظیر آنچه در مصر روی داد، شود.

پیش از موافقت با طرح اتحادیه مشاغل، راشد الغنوشی و سایر رهبران جنبش النهضه اسلامی دغدغه های خود را درخصوص نوع برخورد دولت آینده با تجربه حکومتداری آنها و این جنبش در سایه درخواست مخالفان برای "بازخواست" آنها پنهان نکردند.
برخی اطلاعات سیاسی درز کرده نشان می دهد جنبش نهضت تونس با طرح اتحادیه مشاغل تنها بعد از میانجیگری ژآکوب والس سفیر آمریکا در تونس موافقت کرد و سفیر آمریکا به الغنوشی تضمین هایی را منتقل کرده است مبنی بر اینکه دولت لعریض بی دردسر کناره گیری کند؛ امری که اکثریت تونسی ها آن را دخالت در امور داخلی کشورشان به عنوان مهد بهاری عربی می دانند.
جنبش النهضه تونس از آن بیم دارد که دولت تکنوکرات آینده پرونده های زیادی را بازکند که دولت لعریض با آن براساس رویکرد حزبی نظیر تعیین مسئولان بلندپایه در مراکز حساس دستگاه های دولتی به خاطر طرفداری آنها از این حزب برخورد کرده است یا اینکه در این پرونده ها نظیر پرونده تروریسم و ترورهای سیاسی، اگر نگوییم دست داشته دستکم مسئول بوده است.

پربیننده ترین خبرها