اعلام شکست گروه های مسلح در جنگ السخنه

اعلام شکست گروه های مسلح در جنگ السخنه
جمعه 3 آبان 1392 - 19:51

فرمانده گردان صقور العز، از گروه های مسلح تروریست در سوریه، رسما شکست خود را در جنگ السخنه واقع در دشت حمص اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ صقر الجهاد، فرمانده گردان صقور العز (عقاب های عزت) که سه ماه پیش، شکست این گردان را در جنگ لاذقیه اعلام کرده بود، این بار بر روی صفحه خود در تویتر، به شکست در برابر ارتش سوریه در جنگ السخنه اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری آسیا، این در حالی است که سه روز پیش، صقر الجهاد، نخستین کسی بود که ادعا کرده بود شهر السخنه به دست مجاهدان ! آزاد شد.
گروه های مسلح، شامل جبهه النصره، داعش، شام السلام، گردان الخضراء، جیش الاسلام، لشکر البتار و احرار الشام؛ روز پنج شنبه با حمله به شهر السخنه، توانستند دو پست ایست بازرسی ورودی شهر را به تصرف خود در آورند و یک تانک را منهدم کنند و این دستاوردها را به مثابه پیروزی تلقی کنند. اما در روزهای بعدی، متحمل شکست هایی سنگین شده و ده ها تن از عناصر این گروه ها کشته شدند که برخی از آنان از فرماندهان بودند و از میان آن ها می توان به "جفین العتیبی" عضو کمیته نظامی در گردان صقور العز اشاره کرد. اما با این حال، روحیه این گروه ها تا روز یک شنبه، همچنان بالا بود، به طوری که صقر الجهاد، به صورت رسمی اعلام کرد که شهر السخنه آزاد شد و مجاهدان کنترل آن را به دست گرفتند، او به همراه عناصر گردانش در خیابان های شهر السخنه در حال قدم زدن است و ورود صدها تن از "مجاهدان" دیگر را که در راه "شهر آزاد شده" هستند، انتظار می کشند.
چه اتفاقی افتاد که لحن سرمستانه صقر الجهاد، در اعلام آزادی شهر السخنه در روز یک شنبه، ناگهان به لحنی مایوس و شکست خورده در روز پنج شنبه تبدیل شد.
"ابوسرمد المهاجر" از عناصر مسلح سازمان داعش، پاسخی مختصر اما مستدل به این سئوال می دهد: السخنه هم به وضع منطقه القصیر دچار شد البته در ابعادی محدودتر. تاریخ تکرار می شود و اشتباهات نیز تکرار شدند.
پاسخ مختصر ابوسرمد را، "بتار المهاجر" به صورتی مفصل تر کامل کرد و از خیانت و بزدلی جیش الاسلام به فرماندهی زهران علوش پرده برداشت.
"بتار المهاجر" گفت: توافق کردیم که گروه های "لواء الاسلام" و "صقور العز" مسئول پست ایست بازرسی الدیر باشند و "داعش" و "جبهه النصره" و "احرار الشام" نیز مسئول پست بازرسی تدمر باشند.
وی افزود: ارتش سوریه، پست ایست بازرسی الدیر را دور زد و لواء الاسلام (علیرغم تسلیحات بسیار زیادی که در اختیار داشت) نتوانست حمله ارتش سوریه را دفع کند، به همین سبب سلاح های آن ها را به عقب منتقل کردیم تا بتوانیم تلاشی دوباره برای مقابله با حمله ارتش سوریه انجام دهیم، به همین سبب لواء الاسلام، از پست ایست بازرسی الدیر عقب نشینی کرد.
المهاجر در ادامه گفت: "سپس ارتش سوریه، از پست ایست بازرسی تدمر پیشروی را آغاز کرد و به این ترتیب، داعش از دو سو، در محاصره ارتش سوریه گرفتار شد و گروه خائن "لواء الاسلام" علیرغم سلاح های بسیار زیادی که در اختیار داشت، عقب نشینی کرد."
اما مساله فقط به بزدلی و عقب نشینی جیش الاسلام مربوط نمی شود، زیرا گزارش ها از موفقیت ارتش سوریه در از هم گسستن سازمان رزم برخی از گردان ها حکایت دارد که پس از شکست در برابر ارتش، اماکن استقرار دیگر گردان ها را فاش کردند.
شهاب الدین، یکی از عناصر مسلح گفت: وقتی گردان البتار به جبهه جنگ در السخنه پیوست و در این منطقه موضعی مخصوص به خود گرفت، تنها پس از یک ساعت هدف حملات جنگنده های سوری قرار گرفت. بی مبالغه تاکید می کنم که تقریبا همه گروه ها، به دقت هدف حملات هوایی جنگنده ها قرار گرفتند. در واقع گردان های ارتش آزاد که خود را پرچمدار اسلام می دانند و نام گروه خود را لواء الاسلام نهاده اند، مسئول این خیانت بودند.
"ابوصخر الجزراوی" که از تغییر ناگهانی معادلات میدانی متحیر مانده بود و نمی دانست چطور ارتش سوریه ناگهان شهری را که تنها دو روز از آزادی آن می گذشت، این گونه بازپس گرفته است؛ چهره های عناصر گروه خود را مایوس و غمگین توصیف کرد و به ناسزاگویی به عاملان این شکست پرداخت و این شکست را ناشی از بی فکری و حماقت و غرور بی جای زهران علوش فرمانده جیش الاسلام دانست.

گفتنی است زهران علوش از طرف آل سعود در سوریه می جنگد و در حج سال جاری نیز از طرف بندر بن سلطان دعوت رسمی شده بود و در مکه و تحت نظارت افسران اطلاعاتی سعودی خیمه ای برپا کرده بود و با برخی از شیوخ وهابی سعودی دیدار کرده بود.

گروه وی که با هدایت سازمان اطلاعات سعودی از تیپ لواء الاسلام به ارتش اسلام تغییر نام داده است، پس از بیعت 43 گروه تروریستی کوچک تر از منطقه غوطه به سمت کوهستان قلمون فرار کرده و در این منطقه مستقر شده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها