عناصر داعش ده ها شهروند سوری را ربودند

عناصر داعش ده ها شهروند سوری را ربودند
سه شنبه 7 آبان 1392 - 18:18

عناصر گروه تروریستی "داعش" با همکاری گروهک "احرار شام" 72 تن از ساکنان روستای "الشمیطه" در "دیر الزور" سوریه را ربودند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" از ربوده شدن 72 تن از ساکنان روستای "الشمیطیه" در "دیرالزور" به دست عناصر "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" و گروه تروریستی "احرار الشام" خبر داد. یکی از این شهروندان "فیصل الفیاض" از روستای خاندان "البوسرایا" نماینده پارلمان سوریه است.

در این میان، ارتش سوریه نیز به مبارزه با عناصر مسلح در مناطق مختلف سوریه ادامه می دهد، جنگنده های ارتش سوریه امروز در چندین نوبت به مواضع تروریست ها در حلب، الرقه، درعا و ریف دمشق حمله کردند.

"کمیته های حفاظت از مردم کرد سوریه نیز در نبرد با عناصر القاعده در استان "الحسکه" در شمال شرقی این کشور، به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

عناصر این کمیته ها توانستند روستاهای "صفا"، "کرهوک"، "الیوسفیه"، "جنیبیه"، "ابوحجر" و مناطق اطراف آن را از وجود عناصر القاعده پاکسازی کنند، و پس از درگیری شدید با عناصر داعش و گروه های مسلحی نظیر جبهه النصره در ریف الجوادیه، مناطقی از این ناحیه را آزاد کردند.

مرکز "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن اعلام کرد: در 10 کیلومتری منطقه "الجوادیه"، سرکرده گروهک موسوم به "توحید و جهاد" وابسته به "ارتش آزاد" سلاح ها و مهمات  خود را به نیروهای کرد سوریه تحویل داد. غنایم به دست آمده شامل یک عراده تانک، دو خودرو مجهز به کاتیوشا و شماری خودروی چهاردیفرانسیل که حامل مسلسل های سنگین، توپ های میدانی و خمپاره انداز است.

این عملیات، پس از محاصره عناصر این گروهک در حومه الجوادیه صورت گرفت. کردهای سوریه چند روز پیش نیز شهر و گذرگاه "الیعربیه" در مرز عراق را با همکاری عشایر عرب منطقه به تصرف خود در آوردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها