ابراهیمی به امید دیدار با اسد تا جمعه در سوریه می ماند

ابراهیمی به امید دیدار با اسد تا جمعه در سوریه می ماند
سه شنبه 7 آبان 1392 - 09:19

اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به امید دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق می ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اخضر ابراهیمی در حالی روز دوشنبه از مرز لبنان وارد سوریه شد که هنوز در مورد دیدارهای وی دمشق اطلاعات چندانی منتشر نشده است، اما منابع مطلع می گویند که وی تا روز جمعه در این شهر خواهد ماند شاید بشار اسد وی را به حضور بپذیرد.

رئیس جمهور سوریه که به دلیل بی ادبی این فرستاده الجزایری در سفر پیشینش به دمشق به شدت از وی ناراضی است، در این سفر هنوز نپذیرفته که با او دیدار داشته باشد. ابراهیمی در سفر 10 ماه پیش خود از اسد خواسته بود تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده مشارکت نکند که بلافاصله پس از این درخواست، رئیس جمهور سوریه دیدار را پایان یافته اعلام کرد و اتاق ملاقات را بدون خداحافظی ترک کرد، مساله ای که باعث شد ابراهیمی برای سفر جدیدش به دمشق با احتیاط بیشتری وارد شود و تلاش کند تا دیدارهایش چندان رسانه ای نگردد.

روزنامه لبنانی الاخبار که به نقل از منابع مطلع خود خبر حضور پنج روزه ابراهیمی در سوریه را منتشر کرده در ادامه آورده است که هنوز موعد دیدار وی با اسد تعیین نشده و فیصل مقداد معاون وزیر امورخارجه سوریه وی را در همه دیدارهایش همراهی می کند. بر اساس این گزارش، ابراهیمی در این سفر نمی خواهد در مورد طرح هایش برای آینده سوریه مذاکره کند و یا درخواست های سابق را از رئیس جمهور این کشور داشته باشد، بلکه او دنبال راهی است تا بتواند مقدمات نشست ژنو 2 را تدارک ببیند.

در ادامه گزارش این روزنامه لبنانی آمده است که فرستاده سازمان ملل در امور سوریه پس از پایان دیدارش از سوریه راهی بیروت خواهد شد و با مقامات این کشور نیز دیدار می کند و آن وقت با وزرای خارجه آمریکا و روسیه ملاقات خواهد کرد تا بتواند افق مشخصی از آینده مذاکرات و نشست ژنو2 ارائه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها