رئیس جمهور سوریه به نماینده سازمان ملل چه گفت؟

رئیس جمهور سوریه به نماینده سازمان ملل چه گفت؟
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 18:02

العالم - "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در دیدار "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه با وی، خواستار توقف حمایت از تروریست های در حال جنگ در سوریه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "شام پرس" اسد در این دیدار بر لزوم فشار بر کشورهای حامی تروریسم تاکید و اظهار داشت: مهم ترین گام برای فراهم کردن شرایط مناسب گفت وگو و تعیین راهکارهای شفاف برای رسیدن به اهداف مورد نظر مبارزه با تروریسم و حامیان آنها است.

بشار اسد تأکید کرد: فقط مردم سوریه هستند که حق دارند سرنوشت و آینده این کشور را ترسیم کنند، و هر راهکاری باید از سوی مردم سوریه پذیرفته شود و در برگیرنده تمایلات آنان باشد، بدون آنکه در امور داخلی آنها دخالت کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه که در حال حاضر در دمشق به سر می‌برد، امروز برای فراهم کردن زمینه برگزاری نشست "ژنو ۲" با رئیس‌ جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

اخضر ابراهیمی نیز در این دیدار با بیان این که ملت سوریه تنها طرفی است که آینده این کشور را ترسیم می کند، گفت: هر راه حل یا توافقی باید به تایید مردم سوریه برسد و منعکس کننده خواست و اراده آنها بدور از هرگونه دخالت خارجی باشد.
 فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده بحران سوریه اظهار داشت: هدف از تلاش برای برگزاری نشست ژنو2 این است که زمینه ای فراهم شود تا خود سوری ها کنار هم جمع شوند و درخصوص حل و فصل بحران موجود در سریع ترین زمان به توافق برسند.

اخضر ابراهیمی که بعداز ظهر دوشنبه وارد دمشق شده، تاکنون 3 دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و همچنین شخصیت های مخالف سوری در دمشق داشته است.
وی امروز صبح همچنین با "محمد رئوف شیبانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق دیدار و دو طرف درباره مسئله مشارکت ایران در نشست ژنو 2 بحث و تبادل نظر کردند.
 بحران سوریه که بیش از 31 ماه از آغاز آن می گذرد تاکنون بیش از 120 هزار سوری را به کام مرگ فرستاده و بیش از یکصد میلیارد دلار خسارت در این کشور باقی گذاشته است.

این بحران مستقیما از سوی کشورهای مرتجع عرب به ویژه عربستان و قطر و همچنین کشورهای غربی و از جمله آمریکا و ترکیه هدایت و تامین مالی - تجهیزاتی می شود. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها