عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان

عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 17:27

چاد ، هائیتی و لیبریا بالاترین میانگین فقر را در جهان دارند و 80 درصد مردم این کشورها زیر خط فقر زندگی می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طبق آخرین گزارش بین المللی ؛ میانگین فقر در باریکه غزه 38 درصد است و این منطقه در خصوص میانگین فقر رتبه سوم را در میان کشورهای عربی دارد و 13 درصد کل مردم فلسطین از فقر شدید رنج می برند.
براساس این گزارش 8 / 7 درصد فلسطینی های کرانه باختری رود اردن و 1 / 21 درصد فلسطینی های باریکه غزه دچار فقر شدید هستند همچنین میانگین فقر در  لبنان 28 درصد و در عراق 25 درصد است. 
عربستان نیز رتبه دهم میانگین فقر را در سطح جهان و آخرین رتبه را در میان کشورهای عربی دارد .
یک مرکز حقوقی فلسطینی به تازگی در گزارشی درباره عواقب قطع برق در باریکه غزه هشدار داد و اعلام کرد : محاصره باریکه غزه باعث محرومیت ساکنین این منطقه از برق شده است و بیمارستان ها به علت قطع برق نمی توانند خدمات مطلوب را به کودکان به خصوص نوزادان ارائه بدهند .
گزارش این مرکز فلسطینی حاکیست : 46 درصد کودکان باریکه غزه دچار کم خونی و سوء تغذیه هستند زیرا سرپرست های این کودکان به علت محاصره بیکار شده اند و نمی توانند غذای مناسب را برای فرزندان شان فراهم کنند.
در این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی با محاصره باریکه غزه و جلوگیری از انتقال سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی وضعیت درمانی و بهداشتی کودکان فلسطینی را بحران مواجه کرده است .
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها