قاتل رییس طالبان پاکستان کیست؟

قاتل رییس طالبان پاکستان کیست؟
شنبه 11 آبان 1392 - 13:18

کارشناس سیاسی پاکستانی گفت: ارتش این کشور به دنبال مذاکره دولت با طالبان، حکیم الله محسود، رییس طالبان پاکستان، را ترور کرد زیرا وی مخالف این مذاکره بود.

جاسم تقی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی "باب" در پاکستان روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم به سوالات متعدد از جمله قاتل حکیم الله محسود رئیس طالبان پاکستان کیست؟ علت قتل وی چه بود؟ چرا قتل محسود با مذاکره دولت پاکستان و طالبان همزمان شد؟ آیا مذاکرات دامی برای شکار محسود بود؟ واکنش طالبان به قتل رئیس خود چه خواهد بود؟ پاکستان پس از قتل محسود چه آینده ای خواهد داشت؟ پاسخ گفت.
وی پیش بینی کرد که به دنبال کشته شدن رییس طالبان، وضعیت امنیتی پاکستان در چند روز آینده وخیم شود. 
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی "باب" در پاکستان گفت: بدون شک قتل محسود با مذاکرات دولت پاکستان و طالبان ارتباط مستقیم دارد و چودری نثارعلی وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود که هیأت مذاکره کننده دولت روز شنبه (2 نوامبر) اولین دور مذاکرات را در وزیرستان شمالی برگزارخواهد کرد و نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز قبلاً در لندن گفته بود که مذاکرات عملاً آغاز شده است .
تقی افزود : کاملا معلوم است که ارتش پاکستان از آغاز مذاکرات راضی نبود زیرا طالبان به ارتش و دیگر دستگاه های امنیتی حمله می کرد و تاکنون تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش از جمله ژنرال سرفراز خان را ترور کرده است که این امر ارتش را بسیار عصبانی کرده بود .
این کارشناس سیاسی پاکستانی گفت: ارتش از سیاست مذاکره دولت نواز شریف با طالبان ناراضی بود و با قتل محسود مذاکرات منتفی خواهد شد .
تقی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که طالبان حملات انتقام جویانه ای را علیه ارتش به خصوص در مناطق قبایلی و ایالت خیبر پختونخوا اجرا کند .
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی باب تصریح کرد: طالبان حملات انتحاری زیادی را در ایالت خیبرپختونخوا اجرا کرده است و با این حال اعلام کرد که آماده مذاکره با دولت نواز شریف است .
تقی افزود: احتمال تشدید ناامنی در مناطق قبایلی و دیگر مناطق پاکستان مانند شهر کراچی مرکز ایالت سند که محل استقرار نیروهای طالبان است ، وجود دارد و ارتش هم اکنون در حال اجرای عملیات در استان سند برای پاکسازی آن از نیروهای طالبان و دیگر گروه های مسلح است .

MKH-1-22:33 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها