اتهام نماینده سلفی کویتی به ربودن اسقف های سوری

اتهام نماینده سلفی کویتی به ربودن اسقف های سوری
سه شنبه 14 آبان 1392 - 14:56

وئام وهاب از وزاری سابق دولت لبنان "یک سلفی کویتی" را بدون ذکر نام به دست داشتن در ربودن دو اسقف به نام های ابراهیم الیازجی و یوحنا ابراهیم در سوریه متهم کرد. این سلفی کویتی پنج روز قبل از ربوده شدن این دو اسقف در نشستی در ترکیه با هدف تلاش برای متحد کردن گروه های مسلح در سوریه حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در همین راستا ولید الطبطبایی نماینده سلفی سابق کویت در پاسخ به این اتهام وهاب به روزنامه الرای گفت که منظور وئام وهاب وی نبوده است بلکه شخص دیگری به نام ابوعبدالله است که وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (معروف به داعش) می باشد.
الطبطبائی که از حامیان مشهور جریان های تروریستی در سوریه است و بارها به این کشور سفر کرده و کمک های مالی و تسلیحاتی مختلفی را در اختیار گروه های تروریستی قرار داده، مخالفت خود را با شیوه قتل و ربایش غیرنظامیان اعلام کرد و گفت: اکثر این اقدامات را اتباع غیر سوری اعم از کویتی یا سایر کشورهای عرب انجام می دهند که وبال گردن انقلاب سوریه شده اند.
وی خواستار ضرورت تسریع در آزادی غیرنظامیان ربوده شده از جمله دو اسقف یاد شده شد و از شرکت کنندگان در آنچه آن را انقلاب سوریه خواند، شد و از مخالفان خواست تا همه تلاش خود را روی مقابله با ارتش سوریه متمرکز کنند.
طبطبایی که بر خلاف رفتار و گفتار همیشگی اش صحبت می کرد، با حمله به گروهک تروریستی دولت اسلام در عراق و شام تصریح کرد: گروه داعش در تلاش برای گرته برداری وتکرار تجربه شکست خورده مقاومت در عراق و انتقال آن به سوریه است و این گروه به انقلاب درخشان در سوریه از طریق به تصویر کشیدن سر بریدن افراد و قتل غیر نظامیان لطمه می زند.

وئاب وهاب وزیر سابق دولت لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی لبنانی الجدید در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتش در ماه اوت گذشته درباره کشته شدن اسقف ابراهیم تصریح کرد: من و اسقف یازجی دوستی و شناخت شخصی از هم نداریم اما من با اسقف ابراهیم، دوست هستم و وی یک هفته قبل از ربوده شدنش در الجاهلیه با من ملاقات داشت و به من گفت که چگونه از طریق زمینی به سوریه می رود و برمی گردد و از ایست و بازرسی افراد مسلح عبور می کند و تلاش کردم که او را از بازگشت به شهر حلب منصرف کنم اما قانع نشد زیرا حس انسان دوستی وی از جانش برایش مهمتر بود.
وی افزود: اطلاعاتی به طورتصادفی (درباره قتل اسقف ابراهیم) به من رسید و امیدوارم که منبع اطلاعات من درست نباشد.
وهاب گفت: منبع اطلاعات من فردی بود که بدنبال یک سوری ربوده شده بود؛ به هر حال ترک ها آگاهی دارند و رباینده دو اسقف پنج روز پیش از ربودن آنها در نشستی در سوریه حضور داشته است که در جریان این نشست برای متحد کردن گروه های مسلح تلاش شد. رباینده یک کویتی سلفی است و اتباع چچنی همراه او هستند و نام این فرد را فراموش کردم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها