واکنش "وفاق" به محدود کردن بحرینی‌ها در ماه محرم

واکنش
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 22:10

مسئول اداره آزادیها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین، عاشورا را بخشی جداناپذیر از اعتقادات مردم این کشور دانست.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "هادی الموسوی" اظهار داشت: احیای آزادانه مناسبتهای دینی در تمام قوانین مورد تاکید قرار گرفته است و هیچ طرفی نمی تواند مردم را از این حق منع نماید.       
الموسوی به "صوت المنامه" گفت: ادامه ایجاد محدودیت برای احیای شعائر دینی از سوی آل خلیفه نشانه نقض حقوق و آزادیهای آنان است به ویژه در زمینه احیای مراسم عاشورا یا برافراشتن پرچم سیاه که مردم بحرین از صدها سال قبل آن را انجام می دهند.      
وی ادامه داد: پلاکاردهایی که مردم در عاشورا نصب می کنند و یا عبارتهایی که می نویسند تعدی به هیچ طرف نیست لذا کسی نباید به آن تعدی کند. 
الموسوی تصریح کرد: مردم بحرین مرتبط با عاشورا بوده و  این ایام بخشی از اعتقادات آنان است پس ایجاد محدودیت برای آنان، نقض حقوق انسانی آنان محسوب می شود لذا مقامهای بحرین باید به جای محدودسازی آزادیهای دینی، در چارچوب مسئولیتشان به منظور تامین امنیت کشور به حفظ آن بپردازند. 
وی با اشاره به اینکه موارد نقض آزادیهای مردم بحرین به اطلاع سازمانهای مدافع حقوق بشر در بحرین و دفتر مخبر ویژه سازمان ملل متحد در امور آزادیهای دینی رسیده است، گفت: بند یک ماده 18 منشور حقوق مدنی و سیاسی می گوید هر انسانی در زمینه اندیشه، ضمیر، دین و برگزاری شعائر مذهبی آزاد است.   
الموسوی خاطرنشان کرد: تلاش برای محدود سازی مراسم محرم مردود بوده و دخالت در فرهنگ، تمدن، همزیستی و انسجام مردم بحرین محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها