اعتراف عاملان انفجار دیوانیه به ارتباط با داعش

اعتراف عاملان انفجار دیوانیه به ارتباط با داعش
سه شنبه 21 آبان 1392 - 14:09

عاملان انفجارهای یکشنبه گذشته در شهر دیوانیه عراق به ارتباط با گروه تروریستی داعش اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استانداری دیوانیه عراق امروز (سه شنبه) اعترافات عاملان انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در وسط شهر دیوانیه (مرکز استان دیوانیه) را به اطلاع عموم رساند.
دو خودروی بمب گذاری شده روز یکشنبه این هفته همزمان در دو محل توقف خودرو در وسط شهر دیوانیه منفجر شد که به زخمی شدن 5 نفر منجر شد.
"عمار المدنی" استاندار دیوانیه در کنفرانسی خبری در مرکز فرماندهی پلیس شهر دیوانیه تأکید کرد: نیروهای امنیتی با کمک مردم موفق به دستگیری عاملان انفجارهای روز یکشنبه شدند.
المدنی خاطرنشان کرد: رد پایی که تروریست ها در محل انفجار به جای گذاشته بودند، به نیروهای امنیتی در بازداشت فوری آنها پیش از فرار کردن از شهر دیوانیه کمک کرد و بازداشت شدگان اعتراف کردند که وابسته به گروه "دولت اسلامی عراق و شام" هستند .
استاندار دیوانیه با درخواست از مردم برای ابلاغ هر مورد مشکوک به دستگاه های امنیتی افزود : اعترافات متهمان و دوربین های کنترل جاده ها نشان می دهد که آنها خودروها را در اماکن حضور معترضان در شهر رمادی بمب گذاری و به شهر دیوانیه منتقل کردند .
عبدالجلیل الاسدی فرمانده پلیس شهر دیوانیه نیز در مصاحبه با مدی پرس گفت : نیروهای امنیتی با کمک مردم ظرف یک و نیم ساعت تروریست ها را دستگیر کردند و مانع  فرار آنها به بغداد شدند .
الاسدی خاطرنشان کرد: متهمان قبلا در زندان بوکا بازداشت شده بودند.
فرمانده پلیس دیوانیه تأکید کرد: اعترافات متهمان نشان می دهد که گروه های تروریستی در میان تحصن کنندگان نفوذ کرده اند و از اماکن تحصن معترضان به عنوان پایگاهی برای کشتار مردم بی گناه و بی دفاع استفاده می کنند.
یکی از این متهمان به نام عبدالملک خالد الغریری در مصاحبه با مدی پرس اظهار داشت: سال 2010 که در زندان بوکا بازداشت بودم ، به عضویت گروه دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده درآمدم . من یک روز پس از منفجر کردن خودروها در وسط شهر دیوانیه تماسی تلفنی از فردی به نام ابوحیدر دریافت کردم و پس از هماهنگی های لازم، با او در شهر رمادی دیدار و یک دستگاه خودرو از وی دریافت کردم سپس به مکان تحصن معترضان در رمادی بازگشتم و آنجا شب را به سر بردم و روز بعد خودروهای بمب گذاری شده را که برای منفجر کردن آماده بود ، تحویل گرفتم و همراه چند نفر دیگر راهی دیوانیه شدم و خودروها را در محل مورد نظر منفجر کردیم ولی هنگام خروج از استان دیوانیه و در راه بغداد بازداشت شدیم .
استانداری دیوانیه تعداد بازداشت شدگان را 3 نفر اعلام کرده است و تأکید می کند که همچنان به فعالیت خود برای دستگیری بقیه متهمان ادامه می دهد.
شهر دیوانیه یکی از شهرهای نسبتاً آرام عراق است و مردم عادی و نیروهای امنیتی گهگاه در معرض حملات تروریستی قرار می گیرند.
 

پربیننده ترین خبرها