هواداران مرسی به 17 سال زندان محکوم شدند

هواداران مرسی به 17 سال زندان محکوم شدند
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 09:00

12 تن از دانشجویان حامی محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به اتهام اقدامات خشونت آمیز در دانشگاه الازهر به 17 سال زندان محکوم شدند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در پي حوادث و اقدامات خشونت آميز دو هفته پيش دانشگاه الازهر مصر، دادگاه جنايي "جماليه" در اين كشور 12 نفر از دانشجویان را به اتهام اقدامات خشونت آمیز به 17 سال حبس محكوم كرد.

اتهام این افراد آشوب، حمله  با سلاح هاي سرد ، تخريب و ايجاد رعب و وحشت اعلام شده است. به دلیل نهایی نبودن حکم، دادگاه برای محکومان قرار کفالت مالی صادر کرد و محکومان تا زمان نهایی شدن حکم از رفتن به زندان معاف شدند.

در 2 ماه گذشته دانشگاه الازهر شاهد تحولات خشونت آميز بود و در پاره ای از اوقات نیروهای امنیتی برای مهار خشونت ها وارد محوطه دانشگاه شدند که این اقدام با درگیری هایی نیز همراه شد.

سه شنبه این هفته نیز هزاران تن از دانشجویان دانشگاه‌های مصر در سراسر کشور در حمایت از اخوان المسلمین به دعوت ائتلاف "حمایت از مشروعیت "( ائتلاف حامیان اخوان المسلمین مصر) تظاهرات کردند.

دانشجویان خواستار آزادی دانشجویان و اساتید بازداشت شده، محاکمه عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و محمد ابراهیم وزیر کشور مصر شدند.

هیأت وکلای "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی به نقل از مرسی تأکید کردند که در این کشور "کودتای نظامی" روی داده است.

"محمد الدماطی" از اعضای هیأت وکلای مرسی به نقل از وی خاطرنشان کرد که مصر سلامت خود را باز نخواهد یافت مگر آنکه همه تحولات صورت گرفته در نتیجه کودتا از بین برود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها