مالکی: توطئه یزیدیان معاصر ضد عاشورا نقش برآب شد

مالکی: توطئه یزیدیان معاصر ضد عاشورا نقش برآب شد
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 22:07

نخست وزیر عراق، با تقدیر از تلاشهای دستگاههای امنیتی برای جلوگیری از حملات تروریستی در روز عاشورا گفت: مراسم عاشورای امسال نشان دهنده نقش بر آب شدن توطئه تروریست‌ها و یزیدیان معاصر برای حمله به زائران حضرت سید الشهدا (ع) بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نوری مالکی" امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به مسلمانان جهان به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا، اعلام کرد: این واقعه خط فاصلی میان رسالت پیامبر و خط انحراف و جنایت است و امام حسین (ع) با هدف اصلاح نتایج به بار آمده بر اثر حکومت امویان قیام کرد.
مالکی خاطرنشان کرد: کربلا هرگز صحنه تحقق آرزوهای یزیدیان نبوده و نخواهد بود، و آنها هرگز نتوانستند روح رسالت و اصلاح مورد نظر سالار شهیدان و یارانش را از اذهان پاک کنند و عاشورا هر روز همانند درختی تناور که ریشه آن ثابت و شاخه های آن سر به فلک کشیده است، در حال گسترش و رشد است.
نخست وزیر عراق تأکید کرد: به لطف الهی، مراسم عاشورای امسال، برخلاف اراده تروریست ها و یزیدیان زمان، برای حمله به زائران امام حسین (ع) با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده مملو از کینه و خشم شان، در کمال آرامش برگزار شد و آنها نتوانستند زائران سید الشهداء (ع) را مرعوب کنند. بلکه شیفتگان اهل بیت با کمال آسایش خود را به بارگاه آن حضرت رساندند.
مالکی با تمجید از زائران کربلای معلی در این ایام مبارک و دسته‌های عزاداری، از نیروهای امنیتی آن کشور به خاطر مقابله با توطئه‌های تروریستی و دفاع آنها از جان زائران و همچنین جانفشانی های شبانه روزی در راستای تأمین سلامتی و امنیت شرکت کنندگان در این مراسم عظیم میلیونی قدردانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها