گزارش دوربین العالم از داخل پایگاه‌های القاعده در حرستا

يکشنبه 26 آبان 1392 - 16:02

نیروهای ارتش سوریه 70 درصد از شهر "حرستا" در شمال شرقی استان ریف دمشق را از وجود عناصر القاعده پاکسازی کردند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در این عملیات مهم همراهی کرده، گزارش داد: ارتش سوریه کنترل 70 درصد از حرستا به دست گرفته و بیشتر مناطق این شهر را از وجود گروه‌های مسلح پاکسازی کرده است.
وی افزود: حضور عناصر جبهه النصره و دیگر گروه هاي تكفيري وابسته به القاعده در 2 منطقه از حرستا باعث شده که درگیری ها همچنان ادامه داشته باشد. با این حال ارتش سوريه با نصب دوربين هاي متعدد در منطقه، تحركات گروه هاي مسلح را شبانه روز رصد مي كند.
تصاوير اختصاصی شبکه العالم از کشف شکنجه گاهی در حرستا حکایت دارد. افراد مسلح از زيرزمين یک مسجد به عنوان شكنجه گاه استفاده می کردند.
دارین فضل تأکید کرد: این تروریست ها که تمامی جنایات خود را با ادعای عمل به اسلام انجام می دهند، در حرستا یک مسجد و ده ها نسخه از قرآن کریم موجود در آن را به آتش کشیدند.
اکنون مناطق "المدارس"، "المخفر"، "الفرن الالي"، "السیاسیه" و شهرکهای "العجمي" و"الانتاج" تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارند.
اکنون عناصر مسلح بیشتر در شهرک "السیل" و منطقه "الثانویه" مستقر هستند .. این مناطق بسیار به "دوما" نزدیکند؛ تیم خبری العالم برای تهیه این گزارش خود را به خط مقدم و جایی که درگیری نیروهای ارتش و گروه های مسلح همچنان ادامه دارد، رساند.
عناصر مسلح هنگام فرار از پایگاه های خود، سلاح ها و دوربین ها و حتی ساطورهای خود را جا گذاشته اند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: این دوربین ساخت ژاپن است و نیروهای ارتش اردن از اینگونه دوربین ها استفاده می کنند .. روی این دوربین تاج پادشاه مشخص است.
"حرستا" یکی از مناطقی است که گروه‌های مسلح توجه بسیاری به آن دارند، چرا که این منطقه برای آنها به عنوان نوک پیکان عناصر مستقر در دوما به شمار می آید.
دوما خطرناکترین محل استقرار عناصر مسلح در ریف دمشق به شمار می‌آید.

پربیننده ترین خبرها