ده ها کشته و زخمی در حملات و بمبگذاریهای عراق

ده ها کشته و زخمی در حملات و بمبگذاریهای عراق
يکشنبه 26 آبان 1392 - 20:51

پلیس عراق اعلام کرد که در تیراندازی ها، بمب گذاری و حملات انتحاری امروز (یکشنبه) در عراق 15 نفر کشته و 48 تن نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دو عملیات انتحاری و انفجار 12 بمب کنار جاده ای در شهر طوزخورماتو در 200 کیلومتری شمال بغداد پنج کشته و بیش از 15 زخمی برجای گذاشت.
منابعی در پلیس عراق اعلام کردند: این حملات پیش از ظهر و زمانی اتفاق افتاد که یک تروریست با خودروی مملو از مواد منفجره به ایست بازرسی ارتش حمله کرد و یک خودروی حاوی مواد منفجره دیگر نیز در بازاری در این شهر منفجر شد.
بر اساس این گزارش، 12 بمب کنارجاده ای به صورت همزمان در مکان های مختلف این شهر منفجر شد و اکثر انفجارها در مناطق غیرنظامی و پرجمعیت به وقوع پیوست.
وی تاکید کرد که تحقیقات نشان می دهد برخی از بمب های کنارجاده ای بمب های صوتی بوده اند. شهر طوزخرماتو بخشی از مناطق مورد ادعای کردها، اعراب و ترکمن های عراق است.
خبرگزاری شین هوا گزارش داد که بر اثر انفجار بمب کنارجاده ای نزدیک گشتی ارتش عراق در منطقه طارمیه در 40 کیلومتری شمال بغداد یک سرباز کشته و یک سرباز دیگر و دو عابر پیاده زخمی شدند.
افراد مسلح بامداد امروز نیز به منزل رئیس یکی از شوراهای بیداری در شهر مدائن در 30 کیلومتری جنوب بغداد حمله کردند که این حمله به درگیری با محافظان این مسئول گروه شبه نظامی، کشته شدن برادر وی و دو مهاجم منجر شد.
در این درگیری سه مهاجم نیز زخمی شدند و نیروهای امنیتی آنها را بازداشت کردند.
یک منبع پلیس عراق نیز تأکید کرد: در سه حمله بمبگذاری در بغداد دست کم شش نفر کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند.
انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه غدیر در شرق بغداد به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 9 تن دیگر منجر شد.
بمب دیگری در خیابانی تجاری در شهرک صدر در شرق بغداد منفجر شد که بر اثر آن یک شهروند کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.
انفجار بمب کنارجاده ای در منطقه رضوانیه در جنوب غربی بغداد هم سه کشته و هفت زخمی برجا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها