نخستین تصاویر از شهر مهم قاره در سوریه

چهارشنبه 29 آبان 1392 - 08:32

مدیر دفتر شبکه العالم با اشاره به پاکسازی شهر "قاره" در استان ریف دمشق، تأکید کرد که این شهر یکی از مهمترین مراکز استقرار گروه‌های مسلح در منطقه "قلمون" به شمار می‌آمد.

"حسین مرتضی" که نیروهای ارتش سوریه را در پاکسازی شهر قاره همراهی کرده، روز چهارشنبه گزارش داد: شهر قاره از یک سو به کوه های قلمون و از سوی دیگر به جاده بین المللی دمشق – حمص مرتبط است؛ جاده ای که گذرگاهی مهم برای قاچاق سلاح و نیرو از لبنان به سوریه به شمار می‌آید.
حسین مرتضی تأکید کرد، نیروهای ارتش برای ورود به شهر قاره گروه های مسلح را از مناطق کوهستانی دور زدند، به صورتیکه نیروهای ارتش پس از ورود به شهر "الحمیرا" از چند جهت وارد شهر قاره شدند.
یکی از فرماندهان ارتش سوریه به حسین مرتضی گفت که اکنون شهر قاره کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد.
مدیر دفتر شبکه العالم خاطرنشان کرد: عناصر مسلح پس از آنکه گستردگی عملیات را دریافتند، پا به فرار گذاشته و حتی خودروهای خود را جا گذاشتند.
حسین مرتضی در ادامه وارد یکی از بیمارستانهایی شد که عناصر مسلح برای درمان مجروحان خود ایجاد کرده بودند.
وی افزود: آثار باقیمانده خون در این مکان بیانگر شدت درگیریها در این شهر است.
حسین مرتضی همچنین از دادگاه نظامی ایجاد شده توسط گروه‌های مسلح در شهر قاره و همچنین زندانی که از آن برای شکنجه ربوده شدگان استفاده می‌شد، دیدن کرد.
عناصر مسلح مناطق مختلف این شهر را بمبگذاری کرده بودند که نیروهای ارتش پس از پاکسازی شهر بسیاری از این بمبها را خنثی کردند. آنها برخی از این بمبها را نیز از فاصله دور منفجر کردند.
نیروهای ارتش سوریه با این عملیات، همه مناطق حمص و جاده اصلی را پاکسازی کرده و منطقه قلمون را از دیگر مناطق جدا ساختند.

پربیننده ترین خبرها