نگرانی حامیان جنگ در سوریه از بازگشت تروریستها

نگرانی حامیان جنگ در سوریه از بازگشت تروریستها
سه شنبه 28 آبان 1392 - 14:29

عناصر تندرویی که برای جنگ به سوریه رفته اند، پس از بازگشت تهدیدی برای کشورهای خود به شمار می روند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایمن السعدی" جوان 18 ساله تونسی که برای نبرد درکنار عناصر مسلح تروریست به سوریه رفته بود، پس از بازگشت به کشورش، درصدد اجرای عملیات انتحاری برآمد.
وی درماه اکتبر چند لحظه پیش از انفجار بمب داخل قبرستانی در شهر المنستیر تونس دستگیر شد؛ ولی یک عامل انتحاری دیگر موفق شد که کمربند انفجاری خود را مقابل هتلی در گردشگاه سوسه واقع درچند کیلومتری المنستیر منفجر کند.
وزارت کشور تونس، گروه تندروی انصار الشریعه را که به القاعده اعلام وفاداری کرده است، مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده است که این دو عملیات قرار بوده که به طور همزمان اجرا شود.
به گزارش میدل ایست آنلاین، عناصر مسلحی که در اردوگاه های تروریست ها درلیبی آموزش دیده و برای جنگ به سوریه رفته اند؛ پس از بازگشت به کشورشان تهدیدی برای امنیت به شمار می روند.
سوریه نیز مانند افغانستان در دهه های هشتاد و نود و مانند عراق در دهه گذشته، به مکانی برای فعالیت به اصطلاح عناصر جهادی تبدیل شده است و این عناصر پس از کسب مهارت های تروریستی و بازگشت به کشورشان، چالش و تهدید جدی برای امنیت کشورشان به شمار می روند.
تونس، تنها کشوری نیست که با واکنش شدید عناصر جهادی در داخل روبرو می شود زیرا کشورهایی که از گروه های مسلح و عناصر مخالف بشار اسد حمایت می کنند، زیاد هستند.
بعد از شروع اعتراض ها و انقلاب های مردمی در سال 2011  شمال آفريقا به مکانی برای فعالیت گروه های افراطی تبدیل شد و عناصر تندرو ، این منطقه را برای گسترش پیام های افراطی با بهره برداری از ناآرامی سیاسی در کشورهایی مانند تونس و همسایه سیاسی آن لیبی مناسب دیدند.

پربیننده ترین خبرها