گزارش العالم از آخرین تحولات سوریه

گزارش العالم از آخرین تحولات سوریه
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 21:42

ماجرای گروگان گیری پرسنل پزشکی بیمارستان شهر دیر عطیه واقع در حد فاصل قلمون و سلسله جبال سوریه و لبنان همچنان ادامه دارد.

"حسين مرتضى" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه گزارش داد، بعد از فرار عناصر گروه های مسلح به منطقه دیرعطیه یکی از تروریستها که کمربند انفجاری به خود بسته بود، پرسنل پزشکی داخل بیمارستان این شهر را به گروگان گرفت و آنان را تهدید کرد که درصورت اقدام نیروهای سوری برای دستگیری وی، خود را منفجر خواهد کرد و همه کارکنان بیمارستان را خواهد کشت.
وی افزود: ارتش سوریه درحال پی گیری این موضوع است و نیروها و تجهیزات لازم را به منطقه "دیرعطیه" برای تعقیب گروه های مسلح ارسال کرده است، به ویژه این که عناصر مسلح برخی از اهالی و شهروندان را در این شهر به گروگان گرفته اند.
تعدادی از اهالی منطقه قاره که از دست گروه های افراطی و مسلح فرار کرده و به منطقه دیرعطیه پناه برده بودند اکنون دیگر باره با خطر اقدامات تروریستی این گروه ها مواجه شده اند .
حسین مرتضی تاکید کرد که ارتش سوریه پس از پاکسازی منطقه قاره نیروهایش در تپه های این منطقه مستقر کرده و تعقیب گروه های مسلح ادامه دارد.
به گفته وی ، درگیری هایی نیز در اطراف منطقه عربین میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح روی داد و مواضع گروه های مسلح در منطقه القابون هدف حملات نیروهای سوری قرار گرفت.
مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه اظهار داشت، گروه های مسلح چندین خمپاره به اطراف میدان باب توما شلیک کردند؛ اینگونه حملات معمولا روزانه از سوی گروه های مسلح به ویژه در مناطق برج الروسی و بیمارستان امیه در الرویسات در دمشق صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش، درگیری هایی میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح از طرف جنوب به سمت پل زملکا جریان دارد.
خبرنگار العالم از شهر حلب نیز گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه به مواضع عناصر مسلح در منطقه صنعتی سوم حمله کردند ، همچنین مواضع گروه های مسلح در مناطق " ماير" و " تاداف " و در ریف جنوبی شهر حلب هدف قرار گرفت.
MKH-21-16:50

پربیننده ترین خبرها