بحران مهاجران سوری و فلسطینی در مصر

بحران مهاجران سوری و فلسطینی در مصر
شنبه 2 آذر 1392 - 15:08

50 نفر از مهاجران سوری و فلسطینی بازداشت شده در مصر، دست به اعتصاب غذای گروهی زده اند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد پس از خروج از سوریه و در تلاش برای مهاجرت غیرقانونی به اروپا در مصر بازداشت شده اند.

یکی از مقامات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مصر، در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید اعتصاب غذای 50 شهروند سوری و فلسطینی گفت: این افراد هم اکنون در اسکندریه دومین شهر بزرگ مصر در بازداشت به سر می برند.

این مقام سازمان ملل هدف از اعتصاب غذای این افراد را درخواست برای بهبود شرایط بازداشت شان عنوان کرد.

مقامات مصری می گویند از ماه مارس سال 2011  تاکنون بیش از 320 هزار سوری به مصر پناهنده شده اند. برخی از این افراد تلاش داشتند تا به صورت غیرقانونی از راه دریا خود را به اروپا برسانند که گارد ساحلی مصر آنها را بازداشت کرده است.

"محمد دیری" نماینده منطقه ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: شهروندان سوری و فلسطینی بازداشت شده مجبورند بهای بلیط بازگشت به سوریه یا هر کشور دیگری را خود بپردازند یا برای مدت نامشخصی در زندان بمانند.

وی معتقد است پرداخت چنین مبلغی برای بسیاری ازپناهندگان که حدود 3 تا 5 هزار دلار از سرمایه خود را برای سفر به اروپا به واسطه ها پرداخت کرده اند، بسیار دشوار است.

اما بازداشت این افراد نیز خالی از اشکال نیست چون بسیاری از آنها که به همراه کودکانشان آواره شده اند؛ به ناچار با کودکانشان بازداشت می شوند.

سازمانهای حقوق بشری بین المللی تاکنون چندین بار بازداشت کودکان به همراه خانواده هایشان را محکوم کردند. در مواردی این کودکان چند هفته تا چندماه بازداشت شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید بیش از 1500 شهروند سوری در مصر بازداشت شده اند که از این میان 250 مفر آنها کودک هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها