سوء استفاده از کودک مغربی در جنگ سوریه + عکس

سوء استفاده از کودک مغربی در جنگ سوریه + عکس
شنبه 9 آذر 1392 - 08:48

انتشار تصاویر کودک مغربی 13 ساله در جمع گروه های تکفیری در مناطق بحرانی سوریه، بار دیگر موضوع سوء استفاده از کودکان در این جنگ را برای مدعیان دفاع از حقوق بشر و کودکان یادآوری کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اخیرا شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی تصاویر یک کودک مغربی به نام "اسامه الشعره" را منتشر کرده‌اند که سلاح در دست در یکی از مناطق جنگ زده سوریه در حال کمک به گروه‌های تکفیری است.
گزارشها حاکی است که پدر این کودک 5 تن از فرزندانش را با خود برای جنگ به سوریه آورده است.
سایتهای مغربی تأکید کرده‌اند، اسامه الشعره که تا پیش از این همراه پدرش در ناآرامی‌های "طنجه" مشارکت داشت، به همراه پدرش از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده است.
بر اساس این گزارش، "احمد الشعره" پدر این کودک که در مغرب به فروش سیگار قاچاق و کالاهای مسروقه مشغول بود، به کمک جریانهای سلفی فعال در مغرب توانست خود را به سوریه برساند.
وی برای اعزام به سوریه، پس از انتقال به هلند وارد ترکیه شد.
"حسن الحداد" فعال اجتماعی و روزنامه نگار مغربی در این باره به سایت "الیوم 24" گفت: شمار قابل توجهی از کودکان مغربی از راه‌های مختلف به سوریه اعزام شده‌اند. منطقه "بنی مکاده" و محل سکونت اسامه الشعره در طنجه نیز از فعالترین مناطق در این زمینه است.
ساکنان این منطقه به خوبی اسامه را به یاد دارند که همواره در تظاهرات و فعالیتهایی که در حمایت از زندانیان سلفی تکفیری برگزار می‌شد در کنار پدرش حضور داشت.
"علی الشعبانی" استاد جامعه شناسی دانشکده علوم حقوق و اقتصاد و اجتماع در مغرب به سایت ایلاف گفت: پدر این کودک یک سلفی بود که تصمیم گرفت به همراه فرزندش به جریان سلفی در سوریه پیوندد. این درحالی است که جای این کودک مدرسه است و نه میدان جنگ.
خبرها حاکی است که از آغاز جنگ در سوریه 600 جنگجوی مغربی در سوریه به هلاکت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها