اتاق عملیات عربستان و "اسراییل" علیه سوریه کجا است؟

اتاق عملیات عربستان و
يکشنبه 10 آذر 1392 - 13:51

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت افسران رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در اتاق عملیاتی در اردن، جنگ سوریه را برای تخریب این کشور و قتل مردمشانش مدیریت می کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" اظهار داشت: افسران آمریکایی و اردنی نیز در این اتاق عملیات فعالیت می کنند و به حمایت از گروه های مسلح فعال در سوریه می پردازند .
وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه از ابتدا اعلام کرد که (رژیم) اسراییل در بحران سوریه دست دارد، و دلایل و مدارکی نیز برای اثبات گفته های خود دارد.
مقداد تصریح کرد: نباید گفت که این رژیم فقط نظاره گر بحران سوریه است، بلکه از همه فعالیت های تروریستی در سوریه حمایت می کند . 
معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد : یکی از دلایل دست داشتن رژیم صهیونیستی در بحران سوریه بستری کردن و درمان افراد مسلح زخمی در بیمارستان های خود در بلندهای اشغالی جولان است .
فیصل مقداد درباره نقش عربستان در بحران سوریه نیز اظهار داشت: نقش ریاض نیز تخریب سوریه و قتل عام مردم این کشور است. مردم عربستان هیچ ارتباطی با بحران سوریه ندارند بلکه رژیم حاکم این کشور در این بحران دست دارد رژیمی که برآمده از مردم عربستان نیست .
فیصل مقداد درباره کنفرانس ژنو 2 نیز خاطرنشان کرد: ما بدون هیچ دخالت خارجی برای ترسیم آینده سوریه مذاکره خواهیم کرد ولی با گروه های تروریستی مسلحی که مردم سوریه را قتل عام می کنند ، مذاکره نمی کنیم .
وی با استقبال از تصمیم مخالفان برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 گفت: نظام سوریه نیز هیأتی را برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 تشکیل داده است و مساله مهم این است که زمان برگزاری کنفرانس به صورت مداوم تغییر نکند و ما انتظار داریم که مخالفان بدون وابستگی به هیچ طرف خارجی در کنفرانس ژنو 2 مشارکت کنند.
مقداد تصریح کرد: دموکراسی مشخص خواهد کرد که چه فردی باید قدرت را در سوریه به دست بگیرد و بشار اسد رییس جمهور این کشور و همه طرفداران وی، تابع قانون هستند .
معاون وزیر خارجه سوریه به شبکه لبنانی المیادین گفت: تعدادی از کشورهای اروپایی با مسئولان سوریه تماس گرفته اند و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرده اند و مسئولان غربی در نشست های غیرعلنی خود از بشار اسد حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها