گزارشی متفاوت از زندگی مردم پایتخت سوریه + فیلم

يکشنبه 10 آذر 1392 - 16:48

دمشق (العالم)- مردم دمشق پایتخت سوریه با وجود حملات تروریست ها و انفجارهای روزانه، به زندگی دراین شهر ادامه می دهند و بازارها و خیابان ها شاهد حضور روزمره مردم در محله های مختلف است.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، حملات خمپاره ای تروریست ها از مناطق حومه دمشق به مرکز این شهر کشیده شده که دانش آموزان مدارس و کودکان یکی از مهم ترین قربانیان این اقدامات ضد انسانی به شمار می آیند.
با وجود خشونت هایی که مردم در برخی روزها با آن روبرو می شوند اما آنها همچنان به زندگی طبیعی خود ادامه می دهند و این امر در تمام خیابانهای دمشق قابل مشاهده است.
یکی از زنان خانه دار سوری به خبرنگار العالم گفت: من مادر سه کودک هستم که کوچک ترین آنها کلاس اول و دیگری کلاس ششم و بزرگ ترین فرزندم کلاس نهم است. با وجود حملات روزانه تروریست ها به مدارس و دانشگاهها ما از فرستادن فرزندان خود به مدرسه منصرف نمی شویم و نمی گذاریم تروریستها به هدف خودشان یعنی تعطیلی مراکز آموزشی برسند.
کودکان سوری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفتند که هرروز بدون ترس از خمپاره و اقدامات تروریستی به مدرسه می روند.
مردم سوریه به ایستادگی و ادامه زندگی در شرایط سخت کنونی و مقاومت علیه بمباران هایی که تقریبا هرروز آنان را هدف قرار می دهد، اصرار دارند.
یکی از جوانان پایتخت سوریه به خبرنگار العالم گفت: این بمباران ها نشانه درماندگی تروریست ها است. کمک رسانی به آنها به دلیل محاصره شدن توسط ارتش متوقف شده و برای منحرف کردن تمرکز ارتش به سمت دیگر، مناطق امن و شهرها را بمباران می کنند.
یک دختر سوری هم اظهار داشت: ما به زندگی طبیعی خود ادامه می دهیم و برادران من به مدرسه می روند. قطعا زندگی را متوقف نخواهیم کرد.
ناظران معتقدند حمله گروههای تروریستی به مناطق امن شهری نشانه درماندگی آنها از تحقق اهدافشان در میدان نبرد از یک سو و افزایش بحران و ناامنی پیش از کنفرانس ژنو2 به منظور زیر سوال بردن راه حل سیاسی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها