شکایت فوتبالیست فرانسوی از بردار امیر قطر

شکایت فوتبالیست فرانسوی از بردار امیر قطر
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 11:24

فوتبالیستی با تابعيت دوگانه فرانسوی - الجزایری از برادر امیر قطر به علت حضور و زندگی اجباری بيش از یكساله خود در این كشور، و كلاهبرداری و باج خواهی مالی شكايت می كند.

زهیر بلونیس از برادر امیر قطر که ریاست باشگاه فوتبال الجیش را برعهده دارد، به علت بازداشت بیش از یکسال خود در قطر به دادگاهی در فرانسه شکایت می کند.
فرانک برتون وکیل زهیر بلونیس درکنفرانسی مطبوعاتی گفت: تصمیم گرفتم که اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده به دفتر دادستانی کل در پاریس رفته و شکایتی را درخصوص باج خواهی مالی و کلاهبرداری و کار در شرایط غیرانسانی تقدیم کنیم زیرا جرایم مشخص شده در قانون جزایی به شمار می رود.
هدف از این شکایت پیگرد"کفیل" قطری زهیر بلونیس است زیرا بلونیس یک خارجی است و براساس قوانین قطر باید یک شهروند قطری کفالت او را برای سکونت و کار در قطر برعهده بگیرد و خروج او از کشور قطر نیز منوط به موافقت این کفیل می باشد.
بلونیس اخیرا بعد از 17 ماه حضور اجباری در قطر به علت درگیری با باشگاه خود اجازه خروج از این کشور پیدا کرد.
بلونیس برای گرفتن مجوز خروج از قطر مجبور شد تا "نامه (درخواست) جدایی از باشگاه خود در تاریخ فوریه سال 2013 میلادی را امضا کند درحالی که تا سال 2015 با این باشگاه قرارداد داشت و این بدان معناست که بین 120 تا 150 هزار دلار از حقوق خود را از دست داد. این همان باج خواهی مالی بوده که جرم جنایی به حساب می آید.
این شکایت جوعان بن حمد آل ثانی رئی باشگاه الجیش و برادر امیر قطر را مورد پیگرد قضایی قرار خواهد داد که کفیل بلونیس به شمار می رفت.
برتون گفت: دادستانی کل در پاریس صلاحیات رسیدگی به این پرونده را دارد و دستگاه قضایی فرانسه می تواند هرگونه جرم صورت گرفته علیه یک فرانسوی درخارج از کشور را رسیدگی کند و این فقط در حیطه اختیارات دادگاه پاریس می باشد.
بعد از ارایه شکایت، دادگاه مهلتی شش ماهه را برای معرفی قاضی تحقیقات در اختیار خواهد داشت.
درباره جزئیات ماجرای بلونیس 33 ساله باید گفت که وی بعد از اعتراض به باشگاه الجیش به علت طلب های مالی خود از ژوئن سال 2012 میلادی نتوانست خاک قطر را ترک کند و باشگاه تاکید کرد که قبل از صرف نظر کردن بلونیس از اعتراض خود، اجازه خروج از قطر ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها