عزيمت عناصر مسلح"جند انصار الله" از غزه به سوريه

عزيمت عناصر مسلح
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 14:46

العالم - يك منبع نزديك به گروه مسلح "جند انصار الله" از عزيمت شماري از اعضاي اين گروه از نوار غزه به سوريه برای جنگ علیه نظام بشار اسد و در راه بودن شمار ديگري نیز از آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ابو النور المقدسي رهبر گروه تندروی "جند انصار الله" در سال 2009 ميلادي تاسيس امارات اسلامي در نوار غزه را اعلام كرد كه با برخورد جنبش حماس كه كنترل اين منطقه را برعهده دارد، روبرو شد و جنبش حماس اعضاي اين گروه را محاصره كرد و به مسجد ابن تيميه مقر اصلي اعضاي این گروه يورش برد كه در جريان آن درگيري هاي مسلحانه، دهها نفر از دوطرف كشته يا زخمي شدند و جنبش حماس هركه را توانست بازداشت كرد و بقيه نيز فرار كردند.

ابو النور المقدسي رهبر و بنيانگذار گروه "جند انصار الله" و ابو عبدالله سوري دستيار و فرمانده نظامي اش از جمله كساني بودند كه در اين درگيريها كشته شدند. ابوعبدالله سوري يك فلسطيني تبار بود كه قبل از آمدن به غزه در سوريه اقامت داشت.

بعد از اين درگيريها، گروه "جند انصار الله" به مدت بيش از چهار سال فعالیت محرمانه و زیر زمینی را درپيش گرفت و اقداماتي براي پنهان ماندن از ديد دستگاههاي امنيتي جنبش حماس در دستور كار قرار داد،نشست هاي علني برگزار نكرد و تدابيري را بويژه در نقل و انتقال و تردد اعضاي خود اتخاذ كرد.

موضوع جديد درخصوص گروه "جند انصار الله" اين است كه بعد از گذشت چهار سال از حادثه مسجد ابن تيميه، بخش بزرگي از اعضاي اين گروه از غزه مهاجرت كردند و به سمت اراضي سوريه رفتند كه اردوگاههاي نظامي شبكه هاي مسلح در آنجا منتظر استقبال از آنان بودند تا اين افراد را سازماندهي نظامي دوباره كرده و مهارت هاي رزمي آنها را بهتر كنند.

يك منبع نزديك به گروه "جند انصار الله" به خبرگزاري آسيا گفت: اكثر عناصر گروه "جند انصار الله" كه درجريان حمله حماس به مسجد ابن تيميه در داخل آن بودند، توانستند از غزه خارج شوند و بخشي از آنها وارد سوريه شدند و بخش ديگري بزودي وارد خواهند شد.

وي افزود: ابوكرم و ابو مسلم از بارزترين اعضاي گروه "جند انصار الله" هستند كه در طول هفته گذشته وارد سوريه شدند و ابوكرم از رهبران بارز و همراه شخصي و مورد اعتماد ابوالنور المقدسي رهبر اين گروه بود.

ابوكرم و ابومسلم از زخمي هاي مسجد ابن تيميه بودند كه جنبش حماس آنها را بازداشت كرد و بعد از آزادي به عنوان سرتيم همراه با اعضاي گروه "جند انصار الله"به سوريه آمدند.

به گفته اين منبع، همه اعضاي گروه "جند انصار الله" كه تاكنون وارد سوريه شده اند به گروه تندروی موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) محلق شده و با سركرده اين گروه به نام ابوبكر البغدادي بعيت كردند و مابقي آنها نيز بعد از ورود به سوريه همين كار را خواهند كرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها