شش تبعه خارجی در درگیری یمن کشته شدند

شش تبعه خارجی در درگیری یمن کشته شدند
جمعه 15 آذر 1392 - 10:39

العالم - درگیری و انفجار شدید روز پنجشنبه در صنعا پایتخت یمن موجب کشته شدن شش تبعه خارجی در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، درگیری با سلاح های سنگین و انفجار خودرو در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع و بیمارستان نظامی این وزارتخانه در صنعا همراه بود  که منابع رسمی آمار قربانیان آن را دست کم  52 نفراعلام کرده اند.

کمیته عالی امنیتی در یمن اعلام کرد که 30 نفر از کشته شدگان نظامی و 20 نفر دیگر تروریست بوده اند. در انفجارو درگیری های بعد از آن 167 تن نیز زخمی شده اند.

یک منبع پزشکی به خبرگزاری فرانسه گفت که در میان کشته شدگان شش پزشک خارجی از جمله یک ونزوئلایی و دو فیلپینی نیز دیده می شود. همچنین در این حادثه تروریستی سه پزشک یمنی و پنج بیمار از جمله عبد الجليل نعمان عضو کمیته گفتگوی ملی یمن و همسرش نیز کشته شدند.

به گفته اين منبع ، يکي از برادران عبد ربه منصور هادي، ریيس جمهوري يمن که 90 سال دارد و در اين بيمارستان تحت درمان قرار داشت، از اين حمله جان سالم به در برد و به يک مرکز درماني ديگر منتقل شد.

صبح دیروز (پنجشنبه) یک خودروی بمب گذری شده، بیمارستان نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن و در جلویی ساختمان این وزارتخانه را هدف قرار داد و در پی آن با ورود چند مرد مسلح به ساختمان نیز درگیری‌های شدیدی در داخل ساختمان وزارت دفاع و اطراف آن آغاز شد.

وزارت دفاع یمن با اعلام  به دست گرفتن کنترل کامل ساختمان، تاکید کرد که درگیری هایی پراکنده در اطراف ساختمان وزارتخانه همچنان ادامه دارد و منابع امنیتی موفق به محاصره شماری از تروریست ها در داخل مسجد وزرات دفاع شده اند.

تلويزيون دولتي اعلام کرد مهاجمان از عمليات ساختماني در ورودي اين مجتمع براي آغاز اين حمله استفاده کردند. تلويزيون دولتي اجسادي  را در برابر اين مرکز درماني نشان داد  که آثار گلوله در آنها به چشم مي خورد يا سوخته بودند . اين مرکز درماني يک ساختمان سفيد رنگ سه طبقه است که ورودي آن به شدت آسيب ديده است.

تلويزيون يمن همچنين لاشه خودروها و  سالن هاي خالي اين بيمارستان را که در آن آثار خون به چشم مي خورد نشان داد. اين شبکه تلويزيوني خاطرنشان کرد که ریيس جمهوري در طول نشستي درمحل اين حمله با شماري از مقام های بلند پايه دستگاه هاي امنيتي، دستور داد که تحقيق کاملی در این خصوص انجام و نتایج آن طی 24 ساعت اعلام شود.

انفجارو درگیری در اطراف وزارت دفاع  در شرایطی روی داد که یمن در مسیر حرکت به سوی گفتگوی ملی با بحران روبروست و برای پایان دوره انتقالی، تدوین قانون اساسی جدید و تشکیل یک دولت جدید، همسویی و وحدت همه گروهها را می طلبد.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما یمن طی دو سال گذشته با تهدید امنیتی از سوی تروریست های وابسته به تشکیلات القاعده مواجه بوده است.

در گذشته سازمان تروریستی القاعده بارها نهادهای نظامی و امنیتی در یمن را هدف قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها