جزئیات حمله به وزارت دفاع یمن+ فیلم

پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 20:43

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که در حمله امروز به وزارت دفاع یمن دستکم 25 نفر کشته و 90 نفر زخمی شده اند که شماری از آنها اتباع کشورهای اروپایی و آسیایی هستند.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم در یمن گفت: حمله امروز عناصر مسلح به ساختمان وزارت دفاع در شهر صنعا پایتخت یمن بسیار مشابه حمله به مرکز فرماندهی نظامی در استان "حضرموت" بود.
وی به نقل از منابع نظامی گفت: هر دو عملیات با یک حمله انفجاری و سپس حمله عناصر مسلح با لباس های نظامی به نیروهای امنیتی آغاز و ادامه یافته است.
علی الذهب گفت: ما همچنان شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان وزارت دفاع یمن بویژه در اطراف بیمارستان که بسیاری از مجروحان انفجار در آن بسر می برند، هستیم. ساختمان "العرضی" شامل وزارت دفاع، بیمارستان، ستاد کل ارتش و بسیاری از نهادهای نظامی است.
وی افزود: اخبار ضد ونقیض و بایکوت خبری درباره شمار قربانیان انفجار وجود دارد و رسانه ها از نزدیک شدن به بیمارستان ها منع می شوند. برخی منابع نظامی و امنیتی تاکید می کنند که تعداد کشته شدگان به 25 نفر و مجروحان به 90 نفر رسیده است.
به گفته خبرنگار العالم، در میان کشته شدگان و مجروحان، اتباع خارجی از جمله پزشکان فلیپینی، هندی و آلمانی به چشم می خورد. مقامات یمن نیز تلاش می کنند تا درباره اوضاع کشور به مردم اطمینان دهند.
"عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن اندکی پیش از ساختمان وزارت دفاع دیدن کرد و تلویزیون دولتی یمن بازدید وی از محل حادثه و دیدار با فرماندهان نظامی در محل وقوع انفجار و درگیری میان عناصر مسلح و نیروهای نظامی پس از انفجار را پخش کرد.
رئیس جمهور یمن دستور تشکیل کمیته تحقیقات را صادر کرد و برخی منابع وزارت دفاع یمن به طور غیر رسمی، شبکه القاعده را مسئول این انفجار معرفی کردند. این حمله مشابه حمله ای است که چند روز پیش در استان "حضرموت" اتفاق افتاد. در این حمله یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیک مرکز فرماندهی نظامی منفجر شد و سپس شماری از عناصر مسلح با لباس نظامی با نیروهای مستقر در این مرکز درگیر شدند.
خبرنگار العالم افزود: درحالی که بسیاری از ناظران به درپای شبکه القاعده در حمله به وزارت دفاع یمن اشاره می کنند؛ اما وزارت دفاع و مراجع رسمی تا این لحظه به عاملان انفجار اشاره ای نکرده اند. مسئولان یمنی گفتند که این حادثه در نتیجه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده و حمله عناصر مسلح با لباس نظامی روی داده است.
منابع نظامی تاکید کردند که عناصر مسلح به برخی مناطق در داخل ساختمان وزارت دفاع گریخته اند و هر لحظه احتمال شروع مجدد درگیری ها وجود دارد.
5-14:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها