موضوعی که در تغییرات دولت سودان فراموش شده است

موضوعی که در تغییرات دولت سودان فراموش شده است
دوشنبه 18 آذر 1392 - 22:02

قاهره، العالم ـ معاون مدیر مرکز مطالعات سودان در دانشگاه قاهره تاکید کرد که مشارکت دادن جوانان در قدرت هدف اصلی تغییرات گسترده در دولت سودان نیست.

"ایمن شبانه" شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: در تحولات ریشه ای اخیر در حزب حاکم و نهاد ریاست جمهوری سودان 3 تن از شخصیتهای ارشد یعنی نایب اول، نایب دوم و نایب رئیس حزب حاکم در امور حزبی تغییر کردند.

وی افزود: هدف از این تغییرات حفظ انسجام نظام سودان و جلوگیری از سقوط حزب حاکم بویژه پس از شکافهایی است که در داخل آن صورت گرفت، و منجر به برکناری "غازی صلاح الدین" یکی از رهبران برجسته حزب حاکم شد.

ایمن شبانه درباره پیامدهای این تغییرات در سودان، تصریح کرد: ارزیابی نتایج تغییرات و میزان تاثیر آنها بر اوضاع سودان هنوز زود است، زیرا این تغییرات هرچند که ریشه ای است و دامن شخصیت ها را گرفته اما شامل سیاست ها نشده است.

وی افزود: رییس جمهور سودان برای مستحکم کردن جایگاه خود در قدرت، شخصیتی از نهاد نظامی را به عنوان معاون اول خود که هم پیمان قدرتمند او است، تعیین کرد و همچنین از شخصیت هایی از قبایل هوادار خود کمک گرفت اما به تغییر در سیاست ها نپرداخت.

معاون مدیر مرکز مطالعات سودان در دانشگاه قاهره خاطرنشان کرد: عمر بشیر با این اقدمات، جایگاه خود را در قوه مجریه و حزب حاکم مستحکم تر کرد، اما این بدین معنا نیست که وی توانست اوضاع کشور را تحت کنترل درآورد زیرا در سودان مشکلاتی اقتصادی و سیاسی و مخالفان مسلح و حکم بازداشت بین المللی علیه عمر بشیر وجود دارد و تمام این مسایل مستلزم تغییر در سیاستها است و نه تغییر افراد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها