اهمیت پاکسازی شهر النبک سوریه در چیست؟

سه شنبه 19 آذر 1392 - 12:42

ارتش سوریه روز دوشنبه پس از درگیری های سنگین با گروه های مسلح در شرق شهر النَبْک در استان ریف دمشق توانست کنترل کامل این شهر را به دست بگیرد.

سلیم حربه ، کارشناس مسایل راهبردی سوریه روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: پاکسازی النبک دستاورد مهمی برای ارتش سوریه است به خصوص که جنگ القلمون آخرین جنگ مقابله با تروریسم در این منطقه به شمار می آید و النبک هم بزرگ ترین شهر در القلمون است که در جوار یک جاده استراتژیک جای گرفته است.
کارشناس مسایل راهبردی سوریه افزود: سیطره بر النبک باعث شد تمام راههای اتصال میان گروهک های تروریستی حاضر در القلمون با غوطه شرقی و عرسال قطع شود و علاوه بر انهدام بزرگ ترین گروه های تروریستی در تمام سوریه، که در این شهر جا خوش کرده بودند، خطرناک ترین انبارهای اسلحه و مهمات و کارگاه های بمب گذاری در خودروهایی که به مقصد لبنان و سایر نقاط سوریه می رفتند کشف و ضبط شد.
حربه تاکید کرد که آزادسازی النبک دستاورد راهبردی مهمی است که اوضاع نبرد ارتش با گروه های را دگرگون خواهد کرد و باعث برتری چشمگیر ارتش به خصوص در ریف شرقی وغربی دمشق می شود.
کارشناس مسایل راهبردی سوریه تاکید کرد بعد از آزادسازی قاره و دیر عطیه و النبک تروریست ها نمی توانند خود را از سمت العرقوب به غوطه شرقی برسانند و ارتش عملیات خود را به سمت مزارع ریما تکمیل خواهد کرد و اینک نیز در آستانه تکمیل عملیات خود به سمت یبرود است و در عمل امکان مقاومت تروریستها در برابر ارتش سوریه غیر ممکن شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها