نخستین گزارش تصویری از پاکسازی شهر النبک سوریه

سه شنبه 12 آذر 1392 - 15:05

ارتش سوريه بعد از سیطره بر جاده بین المللی حمص به دمشق امروز (سه شنبه) موفق شد شهر النبک در حومه دمشق را پاکسازی کند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه اعلام کرد که ارتش علاوه بر سیطره بر النبک، تعداد زیادی از تروریست ها را در القلمون بازداشت کرده تا مانع کمک رسانی به گروه های تروریستی داخل منطقه شود.
درگیری ها میان روستاها و شهرک های کوهستان القلمون همچنان در صدر حوادث سوریه قرار دارد و این درگیری ها دیروز در شهرک النبک واقع در جاده بین المللی حمص به دمشق متمرکز بود.
گروه هایی از نیروهای ویژه ارتش سوریه و دفاع ملی از سه محور جنوب، شمال و شمال غربی عملیات خود را در داخل این شهر که تروریست های جبهه النصره و لواء الاسلام در آن مستقر بودند، آغاز کردند .
یک منبع نظامی دیروز (دوشنبه) به خبرنگار ما گفت: با کمک نیروهای دفاع ملی توانستیم جاده بین المللی در منطقه النبک را بازپس بگیریم و تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت برسانیم.
وی افزود: تروریست ها در حالت استیصال قرار گرفته اند زیرا ما راه کمک رسانی به آنان را در منطقه الجراجیر مسدود کرده و آنها را به طور کامل در النبک از بین برده ایم. اینک درحال پیشروی هستیم و در چند ساعت آینده منطقه النبک به طور کامل در اختیار ما قرارخواهد گرفت.
خبرنگار ما خاطرنشان کرد ارتش سوریه برای حفظ جان شهروندانی که در شهر گرفتار شده بودند، آنها را به جاهای دیگر منتقل کرد و سپس با شدت گرفتن عملیات، مزارع السقی و محله الافتاح و قسمت عمده شهرک پاکسازی و علاوه بر هلاکت تعداد زیادی از تروریست ها سه تن از آنان نیز به اسارت نیروهای ارتش در آمدند.
یک منبع نظامی دیگر نیز به خبرنگار ما گفت: ما در النبک هستیم و در برابر ما مزارع السقی قرار دارد که صبحگاه توسط نیروهای دفاع ملی و ارتش پاکسازی شده و ارتش به سمت محله الافتاح پیشروی کرد و آن را به علاوه میدان البرید تحت سیطره در آورد و همچنان عملیات پاکسازی ادامه دارد.
گفتنی است النبک امروز (سه شنبه) به سیطره کامل نیروهای سوری درآمد.

پربیننده ترین خبرها