درگیری های دانشجویی در مصر از سر گرفته شد

درگیری های دانشجویی در مصر از سر گرفته شد
سه شنبه 19 آذر 1392 - 21:43

العالم - شمار زیادی از دانشگاه های مصر،امروز سه شنبه عرصه درگیری هایی خونین میان نیروهای امنیتی و هوادار محمد مرسی رئیس جمهوری معزول عضو اخوان المسلمین بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت اینترنتی سی ان ان عربی نوشت: در دانشگاه الازهر، درگیری میان هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده و نیروهای امنیتی از سر گرفته شد و شماری از دانشجویان، مسیر خیابان "النصر" را بستند و با آتش زدن درختان و لاستیک خودرو ، مانع ایجاد کردند. شدت آتش افروزی به حدی بود که فضای دانشگاه آکنده از دود شد.

وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شمار زیادی از دانشجوایان اقدام به پرتاب سنگ و بطری به سمت نیروهای امنیتی کردند و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور اقدام به متفرق کردن آن ها و بازگرداندشان به داخل دانشگاه کردند تا از ایجاد ترافیک در خیابان ها جلوگیری شود.

در این میان، تلویزیون رسمی مصر نیز اعلام کرد که مدیریت دانشگاه الازهر برای جلوگیری از خشونت ها، دانشگاه را تعطیل  و پرسنل دانشگاه را روانه خانه کرد. از سوی دیگر گروه اخوان المسلمین نیز اعلام کرد که مدیریت دانشگاه الازهر کوی دانشگاه را از پرسنلش تخلیه می کند تا زمینه یورش نیروهای پلیس و سرکوب دانشجویان فراهم شود.

خبرگزاری الشرق الاوسط نیز از درگیری های شدید در میدان النهضه در دانشگاه الازهر میان نیروهای امنیتی و دانشجویان اخوانی خبر داد.

پایگاه اینترنتی اخوان آنلاین نیز نوشت: خبرهایی از شهادت یکی از دانشجویان در دانشگاه قاهره، هنگام متفرق کردن تظاهرات دانشجویان در میدان النهضه به دست آمده است.

هواداران اخوان المسلمین، روز سه شنبه همچنین در دانشگاه حلوان تظاهرات کردند. این تظاهرات به دعوت "ائتلاف ملی پشتیبانی از مشروعیت و مخالفت با کودتا" تحت عنوان "حمایت از ایستادگی جنبش دانشجویی" برگزار شد و تظاهر کنندگان در آن، بازگشت مرسی به قدرت را خواستار شدند.

پایگاه اینترنتی "اخبار مصر" نیز از بروز درگیری میان دانشجویان دانشگاه با طرفداران نیروهای امنیتی خبر داد و نوشت: این درگیری پس از آن صورت گرفت که تظاهر کنندگان، شعارهایی ضد ارتش سرداد و این مساله به بروز درگیری میان هواداران ارتش و مخالفان انجامید، در این میان شمار زیادی از نیروهای امنیتی با حضور در دانشگاه، جلوی خروج تظاهر کنندگان از دانشگاه را گرفتند.

در دانشگاه المنیا در جنوب قاهره نیز شماری از دانشجویان که خود "دانشجویان ضد کودتا"نامیده بودند، در تظاهراتی تحت عنوان "وقایع الازهر" در دانشگاه تظاهرات کردند و آزادی هفت تن از دانشجویانی که اخیرا بازداشت شده بودند را خواستار شدند. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها