استعفای کمیته رسیدگی به پرونده سران اخوان المسلمین

استعفای کمیته رسیدگی به پرونده سران اخوان المسلمین
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 18:18

کمیته رسیدگی به پرونده سران اخوان المسلمین به اتهام کشتار تظاهر کنندگان مخالف "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر؛ برای دومین بار متوالی، از رسیدگی به این پرونده استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مصطفی سلامه" قاضی دادگاه محمد بدیع امروز (چهارشنبه) گفت: از هیأت وکلای مدافع درخواست کردیم متهمان را آرام کنند، اما آن ها در این کار ناتوان بودند، به همین سبب کمیته دادرسری تصمیم گرفت از رسیدگی به پرونده کناره گیری کند.

سران اخوان المسلمین، در طول جلسه محاکمه در جایگاه متهمان علیه دولت جدید شعار دادند.

در این پرونده، 32 متهم دیگر از سران اخوان المسلمین محاکمه می شوند.

خبرگزاری فرانسه تأکید کرد؛ محمد بدیع و دو معاونش خیرت الشاطر و رشاد البیومی و همچنین محمد البلتاجی از سران اخوان المسلمین، در جایگاه متهمان لباس زندانیان بازداشت موقت به تن داشتند و 10 تن دیگر از متهمان نیز همراه آنان بودند.

بر پایه این گزارش، متهمان در طول جلسه محاکمه شعار "سرنگون باد حکومت نظامیان" و "به خدا پناه می برم که او بهترین پشتیبان است" سر دادند به صورتی که قاضی دادگاه ناچار شد جلسه محاکمه را پیش از شروع به تعویق بیندازد و از رسیدگی به آن کناره گیری کند.

پیش از این نیز، قضاتی دیگر در تاریخ 29 اکتبر، در رسیدگی به این پرونده، تحت فشارهای به وجود آمده ناچار به کناره گیری از رسیدگی به پرونده شدند.

محمد بدیع و دو معاونش خیرت الشاطر و رشاد البیومی و شماری از سران اخوان المسلمین به تحریک برای کشتار تظاهر کنندگان متهم هستند. در صورت اثبات جرم این افراد، ممکن است مجازات اعدام برای متهمان در نظر گرفته شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها