بسته شدن یک گذرگاه مرزی دیگر بین ترکیه و سوریه

بسته شدن یک گذرگاه مرزی دیگر بین ترکیه و سوریه
پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 12:10

دولت ترکیه یک گذرگاه مرزی دیگر را در مرز این کشور با سوریه، پس از تسلط اعضای گروه مسلح "جبهه اسلامی" بر گذرگاه "باب الهوی" مسدود کرد .

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد : گذرگاه مرزی " جیلوه کوزو" از روز چهارشنبه (11 دسامبر) مسدود است و تردد افراد و خودروها از این نقطه مرزی ممنوع است زیرا وضعیت امنیت مرزهای ترکیه و سوریه نامناسب است .
جبهه اسلامی سه شنبه گذشته انبارهای اسلحه و مهمات عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" را نزدیک گذرگاه "باب الهوی" تصرف کرد و مدتی بعد نیز گذرگاه باب الهوی را به کنترل خود در آورد؛  جبهه اسلامی پس از جدا شدن از ارتش آزاد، ائتلاف جدیدی را تشکیل داده است .
وزارت گمرک و بازرگانی ترکیه مدت مسدود بودن نقطه مرزی جیلوه کوزو را اعلام نکرد و فقط به بسته بودن آن تا اطلاع ثانوی اکتفا کرد؛ با این حال ترکیه تأکید کرد که دیگر نقاط مرزی این کشور با سوریه باز خواهد بود .
سفارت آمریکا در آنکارا پایتخت ترکیه نیز درپی گسترش قدرت و نفوذ جبهه اسلامی در شمال سوریه از توقف اعطای کمک های موسوم به غیرکُشنده به ارتش آزاد سوریه خبر داد .
انگلیس نیز این کمکها را که احتمالا شامل سلاح و مهمات سبک و تجهیزات نظامی و ارتباطی است، متوقف کرده است.
مرزهای ترکیه یکی از گذرگاه های اصلی گروه های مسلح و تروریستی برای ورود به سوریه و نقل و انتقال سلاح و مهمات برای آنها به شمار می آید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها