نقش ترکیه در جنایت تکفیری ها در شهر عدرا

سه شنبه 26 آذر 1392 - 15:10

یک مسئول اطلاع رسانی سوریه کشورهای حامی گروه های مسلح در کشورش را مسئول جنایت و کشتار اخیر در شهر عدرا در ریف دمشق دانست.

"ملاذ مقداد" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه به شبکه خبری العالم گفت: دولت ترکیه مسئول ریخته شدن خون شهروندان سوری در عدرا است، زیرا راه را برای ورود جنگجویان و سلاح های ساخت آمریکا به سوریه بازکرده است؛ سلاح هایی که هزینه خرید آن را عربستان و قطر می پردازند.

افراد مسلح گروه موسوم به جبهه النصره وابسته به القاعده مورد حمایت مالی و نظامی مستقیم عربستان بیش از یکصد نفر را در ناحیه عدرا در شرق دمشق اعدام کردند.

مقداد گفت: آمریکا از آغاز بحران از طریق سیاست رسانه ای و پوشش دیپلماتیک و سپس کمک های نظامی و مدیریت هم پیمانانش در منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه این گونه نشان داد که رهبر ائتلافی است که علیه نظام سوریه می جنگد.

وی افزود: این آمریکا بود که گروه موسوم به "ارتش آزاد" را تاسیس و حمایت لجستیکی و تسلیحاتی از آن کرد و جلوی پاسخ مثبت جنگجویان به پیشنهاد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای زمین گذاشتن سلاح و برخورداری از عفو و آغاز گفت وگو را گرفت و از آنها خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.

وی گفت: در حقیقت ترکیه زیر نظر آمریکا از طریق ارسال سلاح برای افراد مسلح با همکاری قطر و عربستان طرح سرنگون کردن نظام را برای ویران کردن سوریه سرپرستی کرده و می کند.

مقداد با اشاره به موضع مخالف ترک ها در سطح پارلمانی و مردمی با این سیاست گفت: هیچ صلح و امنیتی را نمی تواند بدون بازخواست این تروریست ها و حامیان آنها، در منطقه و سوریه برقرار کرد.

وی با اشاره به جنایت اخیر تروریست ها در شهر عدرا گفت: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه مسئول طولانی شدن کشتار و قتل و ویرانی در سوریه هستند.

17-10:45

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها