اعتراض شدید دیده‌بان حقوق بشر به اوضاع عربستان

اعتراض شدید دیده‌بان حقوق بشر به اوضاع عربستان
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 11:45

سازمان دیده بان حقوق بشربا اشاره به وحشت آل سعود از بروز تغییرات سیاسی و اجتماعی در در این کشور، از رژیم سعودی خواست تا ارعاب فعالان حقوق بشری را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه در گزارشی تأکید کرد: دولت عربستان از آغاز سال 2011 میلادی تلاش برای خاموش کردن صدای فعالان حقوق بشر و مرعوب کردن آنها را افزایش داده است.
این گزارش تصریح کرد: ممنوع کردن سفر، اخراج از کار، ترور شخصیت، بازداشت و پیگرد قضایی، از جمله اقداماتی است که برای ارعاب (فعالان و مردم) بکار می رود و دولت عربستان از انتقال انقلاب در کشورهای عربی به این کشور نگران است.
"جو استورک" معاون مدیر بخش خارومیانه سازمان دیده بان حقوق بشر در این گزارش خاطرنشان کرد: مقامات سعودی فکر می کنند که با ارعاب و مجازات زندان می توانند روند انتقادها را متوقف کنند اما فعالان شیوه های مختلف را برای بیان نگرانی خود می یابند.
وی تصریح کرد: این فعالان از رسانه های گروهی جدید برای مجبور کردن دولت سعودی به منظور مواجه شدن با موارد نقض حقوق بشر بهره برداری می کنند.
سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود گفت: انقلابهای خارومیانه برخی از شهروندان عربستان را ترغیب کرده است تا به خیابانها بیایند.
در این گزارش از عربستان خواسته شده است تا قانون مجازاتی منسجم با قوانین و موازین حقوق بشر را در دستور کار خود قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها