داعش، عربستانی ها را از مناصب کلیدی کنار می زند

داعش، عربستانی ها را از مناصب کلیدی کنار می زند
پنج‌شنبه 28 آذر 1392 - 22:46

"شافی العجمی" مبلغ سلفی کویتی، گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را به علت کنار گذاشتن عربستانی ها از مناصب کلیدی، و مقدم دانستن مصری ها و تونسی ها، و همچنین نافرمانی از اوامر "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شافی العجمی" در پیام هایی در تویتر درباره وضعیت سوریه و موضع گیری درباره تشکیلات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به سرکردگی ابوبکر بغدادی و عدم پذیرش مراجعه به دادگاه شرعی این نیروها گفت: در صورتی که قاضی از افراد وابسته به داعش نباشد این تشکیلات مراجعه به آن برای قضاوت را نمی پذیرد و این امر، مصوبه امریکا مبنی بر ممنوعیت محاکمه سربازان امریکایی در خارج از آن کشور را در اذهان تداعی می نماید.
العجمی با انتقاد از عدم پذیرش دادگاههای شرعی از سوی بغدادی گفت: علت اصلی مخالفت بغدادی با پذیرش داوری ها، ایجاد مصونیت برای یاران و سران گروه تحت امرش از بازخواست است تا اطمینان یابند که تحت هر شرایطی نظام مورد نظرشان را برپا خواهند کرد. عامل مهم دیگر در این میان، به رسمیت نشناختن هیأت های شرعی دیگر از سوی بغدادی است که از آنها به "هیأت های شرک آلود" یاد و به شدت برای اشغال آنها تلاش می کنند.
عجمی درباره مسئول دانست داعش در کشتار اعضای هیأت های شرعی در دیر الزور و شهر "الباب" در حلب و لاذقیه گفت: بغدادی، "مجاهدان" عربستانی را از پست های کلیدی داعش کنار گذاشته و همراهان عراقی، تونسی و مصری اش را بر آنها مقدم می دارد.
عجمی با انتقاد از پاسخ بغدادی به دستور ایمن الظواهری سرکرده القاعده، مبنی بر عدم ادغام شاخه های این تشکیلات در عراق و سوریه با یکدیگر گفت: وقتی داعش و سران آن به ظواهری به عنوان مقام مافوقشان پاسخ می دهند و از اطاعت اوامر وی خودداری می کنند، پس نباید از پاسخ دادن آنها به هیأت های شرعی یا شیوخی که درباره افکار توسعه طلبانه شان با آنها اختلاف نظر داشته باشد تردیدی داشت.
العجمی، گروهک داعش تحت فرمان بغدادی را غاصب حقوق مسلمانان دانست و گفت: ابومصعب زرقاوی و بغدادی از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند و در صورتی که به احکام شرع گردن می نهادند دست هایشان به خون مسلمانان آلوده نمی شد.
یادآور می شود که العجمی از بارزترین مبلغان جریان سلفی در کویت است که با بسیاری از گروههای مسلح در سوریه ارتباط دارد. به دنبال درخواست وی در برنامه تلویزیونی اش برای مسلح کردن مخالفان سوریه، دولت کویت از ادامه پخش این برنامه جلوگیری کرد. این مبلغ سلفی تکفیری در گذشته نیز از اشغال یک روستای شیعه نشین در سوریه و سر بریدن یک عالم شیعه به همراه فرزندش با افتخار یاد کرده بود.

پربیننده ترین خبرها