هیأت‌های اروپایی در مسیر کربلا + فیلم

جمعه 29 آذر 1392 - 10:50

کرکوک، العالم ـ خبرنگار شبکه العالم از کرکوک گزارش داد، با وجود سردی هوا و همچنین تهدیدهای امنیتی، هیأتهایی از اروپا و ترکیه به عراق آمده‌اند تا عزاداران حسینی را با پای پیاده به سوی کربلای معلی همراهی کنند.

"جودت العساف" روز جمعه در گزارشی از مسیر حرکت زائران حسینی به سوی کربلا گزارش داد، مردم شهرها و روستاهایی که در مسیر کرکوک - بغداد هستند، به استقبال زائرانی شتافتند، که از کشورهای همسایه و اروپا برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند.

ساکنان طوزخورماتو از زائرانی که از ترکیه آمده بودند استقبال کردند. زائران اروپایی نیز در منطقه "داقوق" مورد استقبال قرار گرفتند.
یکی از مسئولان هیأت "لبیک یا حسین(ع) " به خبرنگار العالم گفت: 7 روز قبل از "استکهلم" پایتخت سوئد به سوی کربلای مقدس و نجف به راه افتادیم.

خبرنگار العالم افزود: مردم روستای البشیر در جنوب کرکوک بدون توجه به خطرات و سختی های راه، با شعار لبیک یا حسین (ع) عازم کربلا شدند. خطر حملات تروریستی و سرمای سوزناک زمستان در مسیر کرکوک تا استان خالص، نیز نتوانسته است بر عزم آنها برای ادامه راه امام حسین علیه السلام خللی وارد کند.
یکی از مسئولان این هیأتها به خبرنگار العالم گفت: ما اهالی روستای بشیر هستیم که با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنیم، سختیها و خطرات راه پس از منطقه الدوز شروع می شود؛ زیرا هیچگونه امکانات حمایتی و پشتیانی و حتی استراحت گاه برای عزادارانی که می خواهند با پای پیاده عازم کربلا شوند، وجود ندارد.
وی افزود: از این رو ما تا الدوز پیاده می رویم و  پس از آن به الخالص منتقل شده، با پای پیاده عازم کربلا می شویم.
MKH-19-16:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها