هیأت عزاداران مسیحی در کربلا + گزارش تصویری

پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 12:01

میلیونها نفر از زائران و دوستداران اباعبدالله الحسين (ع) با وجود تهديدهاي امنيتي از داخل و خارج از عراق خود را برای مراسم عاشورا به کربلا رسانده اند، در این بین حضور هیأتهایی از ادیان دیگر مانند مسیحیان نیز به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از كربلای معلی، سرهنگ "احمد الحسناوي" مدير اطلاع رساني پليس استان كربلا اعلام كرد: ميليون ها نفر از عزاداران حسيني عازم كربلا هستند، هزاران نفر از اتباع خارجی نیز خود را به کربلا رسانده و  همچنين پیروان اديان غير اسلامي نيز در اين مراسم عزاداری شركت كرده اند.

علاوه بر زائران عراقی، زواری از دیگر كشورهاي عربي، اسلامي و اروپايي خود را به کربلا رسانده و صدها هزار نفر از زائران و دوستداران اباعبدالله الحسين (ع) با وجود تهديدهاي امنيتي از شهرهاي مختلف عراق با پاي پياده عازم كربلاي مقدس شده اند.

يكي از زائران به خبرنگار العالم گفت: از كشور آذربايجان براي شركت در مراسم عزاداري آمده ام. اين مراسم براي ما مسلمانان حماسه عظيم ايماني است.

يكي ديگر از عزاداران حسيني می گوید: براي احياء سالگرد شهادت امام حسين (ع) به همراه برادران عراقي از منطقه "الاحساء" عربستان سعودي به اينجا آمده ام و  زائران دیگری نیز از مناطق مختلف عربستان به كربلاء آمده اند.

به گفته مسئولان استان كربلا، هزاران نفر از كشورهاي خارجی براي زيارت در كربلا حضور دارند.

"زهير ابودكه" عضو شوراي استانداری كربلا به خبرنگار العالم گفت: علاوه بر مشاركت عزاداران عرب و خارجی، زائراني از كشور چين نيز به كربلا آمده اند. همچنين، از اديان ديگر مانند مسيحي ها و "صابئي ها"( پیروان حضرت یحیی) نیز از استان هاي مختلف عراق به كربلاء عازم شده اند.

به گزارش خبرنگار العالم، بيش از 500 هیأت و دسته در كربلاء در حال عزاداري هستند.
 

13-23:05

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها