حمایت عربستان از تکفیری‌ها در جنگ با شیعیان حوثی یمن

حمایت عربستان از تکفیری‌ها در جنگ با شیعیان حوثی یمن
جمعه 29 آذر 1392 - 12:04

حوثی ها کنترل شهر "ابو جباره" در منطقه استراتژیک "کتاف" یکی از بزرگترین جبهه های نبرد با گروه های تکفیری در استان صعده در شمال یمن را به دست گرفتند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، نبرد حوثی ها با عناصر تکفیری در این منطقه همزمان با اعلام جنگ از سوی گروه های افراطی تکفیری و حزب "اصلاح" مبنی بر اینکه "فردا روز جنگ علیه ساکنان استان صعده خواهد بود" صورت گرفت.
پس از اعلام گزارش هایی از تسلط حوثی ها بر منطقه "کتاف" در شرق استان صعده و هلاکت دهها عناصر ستیزه جوی سلفی مورد حمایت عربستان، بار دیگر منطقه مرزی میان یمن و عربستان سعودی، شاهد بروز درگیری و خشونتهای مسلحانه شده است.
در منطقه "کتاف" طی دو روز گذشته درگیری های شدید میان حوثی ها و عناصر سلفی وابسته به عربستان رخ داده است. سلفی ها قصد پیشروی به سوی منطقه "دماج" را در سر داشتند.
بر اساس گزارش ها، حوثی ها با وارد کردن ضربات سنگین به گروه های سلفی و شبه نظامیان قبیله ای در مناطق مرزی یمن با عربستان، موفق شدند به طور کامل کنترل این منطقه را بدست آورند.
اخبار دریافتی از صعده حاکی است، منطقه "کتاف" در چند ماه گذشته شاهد برپایی اردوگاه ها و پایگاه های عناصر سلفی برای حمله به صعده با حمایت گروه های سلفی "دماج" بود که با هجوم حوثی ها علیه آنها، متحمل تلفات سنگینی شدند.

پربیننده ترین خبرها