واکنش آمریکا به بحران جدید در سودان جنوبی

واکنش آمریکا به بحران جدید در سودان جنوبی
جمعه 29 آذر 1392 - 13:07

در حالی که کاخ سفید از استقرار 45 نیروی نظامی امریکایی برای محافظت از اتباع و دارایی های آمریکا در سودان جنوبی خبر داده است، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز با هشدار درباره خطر آغاز جنگ داخلی در سودان، توقف فوری درگیری ها را خواستار شد.

اوباما گفت: درگیری ها در سودان باید فورا متوقف شود و اظهارات فتنه جویانه و خشونت های هدفمند باید پایان یابد. همه طرف ها باید گفتگو را به منظور توقف فوری خشونت ها و برقراری صلح و آرامش در این کشور آغاز کنند.
اوباما که پیشتر اعلام کرده بود 45 نیرو را در سودان جنوبی مستقر خواهد کرد تا از کارکنان و منافع آمریکایی محافظت کنند، هشدار داد درگیری های اخیر ممکن است سودان جنوبی را به روزهای تاریک گذشته بازگرداند.
این اظهارات اوباما که در بیانیه ای شدیداللحن مطرح شد، تندترین مواضع وی درباره کشتار در این کشور تازه شکل گرفته آفریقایی به شمار می رود.
آمریکا روز سه شنبه نیز به همه کارکنان غیر ضروری سفارت خود در سودان جنوبی دستور داد این کشور را ترک کنند.
خشونت های روزافزون در سودان جنوبی موجب بروز نگرانی هایی مبنی بر برافروخته شدن آتش جنگ داخلی در این کشور شده است.
در همین راستا، دفتر نمایندگی آمریکا در جوبا، پایتخت سودان جنوبی قرار است فعالیت های عادی خود را به حال تعلیق دراورد. از این رو مقامات کاخ سفید از شهروندان آمریکایی خواستند به سودان جنوبی سفر نکنند و از شهروندان آمریکایی که در سودان جنوبی حضور دارند درخواست کردند فورا این کشور ناآرام آفریقایی را ترک کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها