سلیم ادریس، سرلشگر بی لشگر یا سرباز فراری ؟

سلیم ادریس، سرلشگر بی لشگر یا سرباز فراری ؟
جمعه 29 آذر 1392 - 19:56

درپی تشکیل گروه تروریستی موسوم به "جبهه اسلامی" درسوریه که باعث فروپاشی گروه "ارتش آزاد" و نهایتا فرار "سلیم ادریس" رئیس ستاد آن شد، این سرلشگر بی لشگر اکنون با رسوایی های جدیدی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چندی پیش تروریست‌های عضو گروه موسوم به جبهه اسلامی در سوریه پایگاه‌ها و انبارهای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در گذرگاه "باب الهوی" در مرزهای ترکیه را به تصرف خود درآورد و اعضای ارتش آزاد را از این پایگاه و مقر ستاد آن به شکلی حقارت آمیز بیرون راند. این امر زمزمه هایی از فروپاشی قریب الوقوع ارتش آزاد را به همراه داشت.

پس از آن گفته شد سلیم ادریس فرمانده ستاد کل ارتش آزاد از سوریه به ترکیه گریخته و از آنجا به قطررفته است. روزنامه وال استریت به نقل از مقامات آمریکایی این خبر را تایید کردند؛ اما لوئی مقداد سخنگوی ارتش آزاد مدعی شد فرار ادریس به دوحه پایتخت قطر کذب محض است. حتی خود ادریس هم در گفتگو با تلویزیون بی بی سی محل اختفای خود را منطقه ای در مرز های سوریه با ترکیه عنوان کرد.

اما اکنون با بیانیه گروه موسوم به فرماندهی مشترک ارتش آزاد، داستان سلیم ادریس وارد مرحله جدیدتری شده است. "شورای فرماندهی ارتش آزاد" در این بیانیه هم سلیم ادریس و هم لوئی مقداد سخنگوی وی را سرباز فراری خوانده و حکم بازداشت آنها را صادر کرده است.

این بیانیه همچنین ادریس و مقداد را به همراه "عقاب صقر" نماینده مجلس لبنان به فساد و فروش تسلیحات و تجهیزات به گروه های مسلح اسلامگرای افراطی متهم کرده است. در این بیانیه صقر به پرداخت پول، گسترش فساد و ایجاد دو دستگی در میان عناصر ارتش آزاد متهم شده است.

فرماندهی مشترک ارتش آزاد، "ستاد ارتش آزاد"( به ریاست سلیم ادریس)، ائتلاف ملی مخالفان ( به ریاست احمد جبرا) و همچنین شورای ملی مخالفان ( به ریاست جورج صبرا) را ضعیف، منحط، فرصت طلب و فاسد" خواند و در این بیانیه گفت: این مساله بازتاب دهنده اوج انحطاط اخلاقی، انسانی و سیاسی دولت آمریکا و کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" است زیرا آنها آینده و سرنوشت سوریه و تمام منطقه را ارزان فروختند.

فرماندهی مشترک ارتش آزاد در این بیانیه تصریح کرد: ستاد ارتش آزاد که اساسا در خارج از اراضی سوریه و در ترکیه فعالیت داشت، سرنگون شده است و این مساله برای ما تازگی ندارد به ویژه پس از آنکه رئیس آن فرار را بر قرار ترجیح داد.

این بیانیه تاکید کرد: ستاد ارتش، ائتلاف ملی و شورای ملی، هیچ نفوذ یا قدرت یا سلطه ای در سوریه ندارند و کسانی که این تشکیلات را ایجاد کرده اند، هیچ گاه به دنبال ایجاد پلی میان این تشکیلات با جامعه داخلی سوریه نبوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها