درگیری "جبهه اسلامی" و "ارتش آزاد" در سوریه

درگیری
يکشنبه 17 آذر 1392 - 13:05

افراد مسلح گروه موسوم به "جبهه اسلامی" پایگاه و انبارهای عناصر "ارتش آزاد" را در گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه تصرف کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "لؤی مقداد" سخنگوی گروه موسوم به "ارتش آزاد" گفت: اعضای "جبهه اسلامی" با ادعای تامین امنیت پایگاه مزبور وارد آن شده و از افسران و پرسنل پایگاه خواستند محل را ترک نمایند، سپس پرچم ارتش آزاد را پایین کشیده و پرچم خود را به جای آن بر افراشتند. 

جبهه اسلامی شامل ائتلافی از 6 گروه مسلح افراطی است که ماه گذشته تاسیس شد و ارتباطی به "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق و شام"(داعش) ندارد.

این درحالی است که منابع رسانه ای وابسته به مخالفان مسلح در سوریه، از هلاکت 5 فرد مسلح در جریان درگیری ها در باب الهوی خبر داده اند؛ اما آنها به اینکه کشته شدگان عضو کدام گروه هستند، اشاره ای نکرده اند.

از سوی دیگر در شهر رقه در شمال شرق سوریه نیز درگیری ها بین جبهه النصره و داعش به هلاکت یک جنگجوی سعودی عضو داعش منجر شد. منابع مطلع می گویند این جنگجوی سعودی به فرمان ایست اعضای جبهه النصره در ایست بازرسی توجه نکرد و به ضرب گلوله عناصر جبهه النصره از پای در آمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها