هلاکت تروریستهای سعودی در سوریه

هلاکت تروریستهای سعودی در سوریه
جمعه 29 آذر 1392 - 22:45

ارتش سوریه در ادامه پاکسازی مناطق مختلف این کشور از عناصر مسلح، شمار زیادی از آنان به ویژه تعدادی از اتباع عربستانی و لبنانی و عناصر جبهه تروریستی النصره را به هلاکت رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای ارتش سوریه، صبح امروز در کمینی برای عناصر مسلح، همه اعضای یک گروهک کامل از عناصر سازمان دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" وابسته به سازمان تروریستی القاعده را به هلاکت رساندند. این گروهک سعی داشت به منطقه عقربا در ریف دمشق نفوذ کند.
این منبع نظامی سوریه در گفت و گو با خبرگزاری دولتی این کشور (سانا) افزود: نیروهای ارتش سوریه همچنین، به یک گروه تروریستی در شرق منطقه فاضلاب و شمال مسجد جامع عثمان در ناحیه عدرا واقع در ریف دمشق حمله کردند و شماری از عناصر این گروه را به هلاکت رسانده و گروهی دیگر را زخمی کردند.
در یکی دیگر از عملیات نظامی ارتش سوریه، شماری از عناصر تروریست سعودی و لبنانی در مناطق دوما، یبرود، معلولا، الزبدانی، داریا و شهرک حی القابون به هلاکت رسیدند.
دو تن از عناصر مسلح کشته شده در شهر دوما، "نازح الشمری" و "مسعود السودیری" از اتباع عربستان سعودی هستند.
نیروهای ارتش سوریه، در حمله به شهر دوما، یکی از مخفی گاه های عناصر مسلح را به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات در کشتزارهای الحجاریه منهدم کردند.
منابع نظامی همچنین از درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروهی از تروریست ها در شرق موسسه آب، در حرستا و به هلاکت رساندن شماری از آنان خبر دادند و تاکید کردند که یکی از مخفیگاه های عناصر جبهه النصره در کشتزارهای ریما واقع در منطقه یبرود نیز منهدم شد و شماری از عناصر مسلح در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.
ارتش سوریه، در منطقه افرا واقع در کوهای غربی شهر الزبدانی نیز شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده و شماری دیگر را زخمی کرد که از میان کشته ها، "یاسین الملاط" از اتباع لبنان شناسایی شد. شماری دیگر از عناصر مسلح نیز در جنوب شرقی ساختمان موزه در شهر داریا به دست نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
یک منبع نظامی دیگر نیز از کشته و زخمی شدن ده ها تن از عناصر تروریست در مناطق باب هود، الحمیدیه، القرابیص و الوعر در شهر حمص به دست نیروهای ارتش سوریه خبر داد و تاکید کرد که مخفی گاههای گروه های تروریست در روستاهای الدار الکبیره، الغنطو، الخالدیه و الهبره نیز به همراه مهمات و تسلیحات این گروه ها منهدم شد.
این منبع، سپس با اشاره به کشته شدن همه افراد یک گروه تروریستی در عملیات بی نظیر ارتش سوریه تاکید کرد: عناصر این گروه سعی داشتند به منطقه القرابیص و باغ های الوعر نفوذ کنند. در این میان، شماری از نیروهای ارتش سوریه نیز از نفوذ عناصر مسلح از منطقه الحصن به تلکلخ جلوگیری و سلاح و مهمات آن ها را منهدم کردند.
در حلب نیز، مخفی گاه های تروریست ها و خودروهای حامل تسلیحات سنگین، به دست نیروهای ارتش سوریه منهدم شدند و شمار زیادی از عناصر تروریست کشته و زخمی شدند.
منابع نظامی گفتند که نیروهای ارتش سوریه، در عملیاتی بسیار دقیق، گروههای مسلح تروریست را در منطقه صنعتی و همچنین جاده کاستلو و منطقه العریمه و جنوب روستای الشیخ عیسی و مناطق مارع، داره عزه و تپه رفعت و مناطق الوضیحی و مایر در ریف حلب به هلاکت رساندند.
این منابع همچنین از منهدم کردن خودروهای حامل سلاح ها و مهمات برای عناصر مسلح در مناطق حریتان، عندان، بنان، خان العسل، اطراف زندان مرکزی و همچنین مناطق نزدیک به بیمارستان کانادایی خبر دادند و افزودند که نیروهای ارتش سوریه دو گروه تروریستی را در شهرک بنی زید و منطقه قاضی عسکر در شهر حلب، به طور کامل از بین بردند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین شماری از عناصر مسلح را در دو روستای کفرنجد و معر شمسه و اطراف کوه الاربعین به هلاکت رساندند و شماری از خودروها و مخفی گاه های سلاح و مهماتشان را منهدم کردند .
شماری از سرکردگان جبهه النصره نیز در روستای الزعفرانی به دست نیروهای ارتش سوریه کشته شدند و سه خودروی حامل سلاح و مهمات برای آن ها نیز منهدم شد.
ارتش سوریه، شماری از عناصر تروریست را نیز در درعا البلد به هلاکت رساند و خودروهای آنها را منهدم کرد.
یک منبع نظامی نیز تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه، شماری از تروریست ها را در اطراف مسجد جامع المنصور به هلاکت رساندند و دو خودرو و یک بودلدوزر آنان را منهدم کردند. سه خودروی عناصر مسلح نیز به همراه سرنشینانشان در نزدیکی ساختمان البنی در محله البجابجه، به دست نیروهای ارتش سوریه منهدم شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها