ارتش سوریه سرهنگ سعودی را به اسارت گرفت

ارتش سوریه سرهنگ سعودی را به اسارت گرفت
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 17:21

یک منبع ارتش سوریه به روزنامه السفیر گفت: یک سرهنگ سعودی توسط ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی پس از آنکه زخمی شد، اسیر شده است. وی فرماندهی گروه های مسلح تروریست برای شکستن محاصره این منطقه را بر عهده داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، البته این تنها سعودی نیست که به دست ارتش سوریه اسیر شده است و در درگیری های چند روز اخیر یک سرگرد ارتش سعودی بنام عادل نايف الشمري و همچنین مطلق المطلق فرزند مدیر اداره افسران گارد ملی عربستان در جریان نبردهای حلب به هلاکت رسیدند.
بر اساس این گزارش، اطلاعات ارتش سوریه حاکیست حمله اخیر مخالفان به غوطه شرقی توسط افسران ارتش عربستان مدیریت شده است.
منابع عملیاتی گفتند، شمار زیادی از مخالفان که از اعضای القاعده بودند نه آنگونه که گفته می شد از مرز اردن بلکه از غوطه و استان درعا نیمه شب 23 / 24 نوامبر عملیاتشان را آغاز کردند.  
همزمان، شمار دیگری از مخالفان در منطقه البحاریه با تیپ 12 لشگر چهارم ارتش سوریه درگیر شدند که ارتش توانست مانع پیشروی آن شود اما 16 سرباز را نیز از دست داد. 
منبع سوری با اشاره به اینکه از میان مخالفان 300 نفر به هلاکت رسیدند، افزود: ارتش سوریه توانست جاده درعا – ریف دمشق را تصرف کند که به معنای قطع خطوط امداد مخالفان در ریف دمشق بود. 
وی ادامه داد: گفته می شود نیروهای شرکت کننده مخالف در عملیات غوطه حدود پنج هزار نفر همراه با انواع سلاح در منطقه ای از مرز استان درعا تا غوطه بوده است. 

بر اساس این گزارش این شدیدترین حمله گروه های مسلح شورشی در اطراف دمشق بود که با هشیاری ارتش سوریه دفع شد هر چند شورشیان موفق شدند مناطق محدودی به تصرف خود درآورند اما شدت آتش توپخانه ارتش سوریه به گونه ای است که توان تحرک را از آنها گرفته است و آنها با دادن تلفات بسیار زیاد سعی می کنند دور تازه ای از حملات خود را شروع کنند تا شاید از محاصره سخت و کشنده ای که ارتش بر آنها تحمیل کرده رهایی یابند.

در همین حال جبهه النصره به همراه نیروهای جیش الاسلام حمله ای را به منطقه جرمانا در حومه شرقی دمشق ترتیب دادند که با مقاومت شدید ارتش با ناکامی به پایان رسید و شورشیان نیروهای خود را به عمق منطقه غوطه و روستای دیرالعصافیر عقب کشیدند.

پربیننده ترین خبرها