جزئیات ترور روحانی سوری از زبان تروریست‌ها+تصاویر

جزئیات ترور روحانی سوری از زبان تروریست‌ها+تصاویر
يکشنبه 1 دی 1392 - 22:05

اعضای یک گروهک تروریستی وابسته به جبهه النصره، ضمن اعتراف به ترور شهید علامه محمد سعید البوطی در مسجد الایمان دمشق، جزئیات این جنایت را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم محمد عباس" فرمانده "شاخه شام" در تشکیلات موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در اعترافاتی که از تلویزیون سوریه پخش شد، اعتراف کرد دستور ترور شهید "البوطی" را "ابوسمیر الاردن" که به اصطلاح فرمانده کل قوای "جبهه النصره" و معاون "ابومحمد الجولانی" رهبر این جبهه به شمار می آید، صادر کرده است.

شیخ محمد سعید البوطی رئیس اتحادیه علمای بلاد الشام در 21 مارس در انفجار انتحاری در مرکز دمشق کشته شد. در این عملیات تروریستی، دست کم 42 نفر دیگر از جمله نوه البوطی جان خود را از دست دادند، این جنایت تروریستی به زخمی شدن دهها نفر دیگر از شهروندان سوری منجر شد.

وی در توضیح چگونگی جنایت خود گفت: اسم مستعار من در تشکیلات، "عبدالعزیز" بود و تبعه عراق و اهل بغداد هستم. تا سوم راهنمایی درس خوانده ام و وقتی که جبهه النصره با داعش اختلاف پیدا کرد من به عنوان فرمانده منطقه شام در جبهه النصره منصوب شدم.

وی افزود: ما سلفی هستیم و بعد از این که شیخ البوطی از عملیات های جبهه النصره انتقاد کرد، از ابوسمیرالاردنی دستور رسید و ابوخدیجه الاردنی که "مسئول شریعت" در جبهه النصره است، فتوای ترور را صادر کرد و من هم به عنوان مجری فتوای انتخاب شدم.

این شخص در ادامه اعترافات خود گفت: وقتی که شیخ البوطی در روز جمعه در مسجد اموی دمشق خطبه می خواند شخصی به نام مصطفی را فرستادم تا در مسجد نماز بخواند و تا پایان خطبه ها منتظر بماند و شیخ البوطی را زیر نظر بگیرد و خودروی او و مسیر عبور و مرورش را شناسایی کند.

وی افزود: مصطفی به من گفت که شیخ البوطی یک خودروی بنز سوار می شود و بعد از نماز از طریق بازار حمیدیه به خیابان اصلی می رود. من هم تصمیم گرفتم که ترور را در بازار حمیدیه انجام دهم اما بعدا با شخصی به نام ابوعبدالله آشنا شدم و او به من گفت که شیخ روزهای پنجشنبه در مسجد الایمان حلقه درس دینی دارد.

عباس در ادامه می گوید: با ابودجانه که مجری عملیات انتحاری بود موضوع را درمیان گذاشتم و گفتم که به جای ترور البوطی در بازار حمیدیه، تصمیم داریم در مسجد الایمان وی را به قتل برسانیم. او ابتدا با اشاره به احتمال کشته شدن افراد دیگر، به این تصمیم اعتراض کرد، اما وقتی گفتم که مفتی جبهه النصره، کشته شدن طرفداران بوطی را هم جایز دانسته، موافقت کرد.

عباس در پایان گفت: جبهه النصره مسؤولیت این عملیات را قبول نکرد، زیرا این جنایت از سوی مردم سوریه محکوم شد، چرا که قربانی آن یک عالم دینی بود و انفجار در یک مسجد رخ داد و باعث کشته شدن تعداد زیادی نمازگزار گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها