دیدار هیأت دانشگاهی استرالیا با بشار اسد

دیدار هیأت دانشگاهی استرالیا با بشار اسد
دوشنبه 2 دی 1392 - 20:32

رئیس جمهوری سوریه بار دیگر تاکید کرد که کشورش با تفکر تکفیری افراطی به نام تروریسم روبرو است که حد و مرزی نمی شناسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر بشار اسد روز دوشنبه در دیدار با هیأتی استرالیایی متشکل از شخصیت های دانشگاهی، محققان و فعالان گفت: برخی از سیاستمداران غرب در قبال مسائل منطقه، سیاست "یک بام و دو هوا" را در پیش گرفته اند و براساس منافع تنگ نظرانه خود عمل می کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنانش افزود: آنچه در منطقه و به طور ویژه در سوریه در حال وقوع است، همه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا سوریه با تفکر تروریستی افراطی مواجه است که حد و مرزی نمی شناسد و این یک آفت بین المللی است که هر لحظه و در هرجا می تواند به ملت ها ضربه بزند.

بشار اسد با اشاره به روابط با غرب گفت مشکل این است که برخی از سیاستمداران غرب ، درقبال قضایا و مسائل منطقه، سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته اند و بر اساس منافع تنگ نظرانه خود حرکت می کنند، بدون اینکه واقعیت اوضاع در سوریه و به طور کل در منطقه را درک کنند.

رئیس جمهوری سوریه بر اهمیت این گونه سفرها با هدف تعمیق روابط و ایجاد اعتماد میان ملت ها تاکید کرد و آن را برای انتقال واقعیت و مقابله با تلاش هایی که با هدف تزویر و تحریف واقعیت ها و فریب افکار عمومی صورت می گیرد، موثر دانست.

اعضای این هیأت استرالیایی نیز با بیان اینکه آن ها بخشی از جمعیت گسترده استرالیا هستند و با مردم سوریه در برابر توطئه برای تضعیف نقش این کشور در منطقه اعلام همبستگی می کند، تاکید کردند که همه تلاش خود را برای انتقال واقعیت های موجود در سوریه به مردم کشورشان به کار خواهند گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها